نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 01:45

وعده‌های وزیر نیرو به اصفهان محقق نشد

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: هیچ یک از وعده‌های وزیر نیرو به اصفهان در آبان ۱۴۰۰ محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان اصفهان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، برگزار شد، اظهار داشت: طی این مسیری که در دولت سیزدهم سپری کردیم و به نیمه راه دولت رسیدیم بحمدالله اتفافات بسیار مثبتی افتاده و حسب رقم و اعداد از نظر کمی و کیفی بیش از ۵۰ درصد مصوبه در حوزه‌های مختلف شهرسازی، ترافیک و حمل و نقل استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت مشکلات بزرگی حل و فصل شد، افزود: مشکلات مجموعه علی آباد کلنگان که ۳۵۰۰ نفر طی ۴۰ سال با آن درگیر شده بودند یا مشکل ۲۵ ساله مجموعه شهید کشوری که ۱۴ هزار واحد را درگیر کرده بود و چالش مجموعه تعاونی کارکنان دولت در شاهین شهر از جمله مسائلی بودند که در این دولت مرتفع شدند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه دستاوردها در بخش‌های دیگر بویژه در مسئله اصلی استان که آب است، قابل قبول بوده، ابراز داشت: در حوزه آب یکی دو پروژه خوب تعریف شده در همین مدت کوتاهی که وزارت نیرو صحبت از هشت تا ده سال زمانمی کرد و پروژه‌های آبی که حدود ۳۰ سال متوقف مانده، علی رغم صحبت‌های رهبر انقلاب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۴۰۱ هیچ اتفاقی درباره آنها نیافتاده اما طرح‌هایی که در استان بوده پیشرفت‌های خوبی داشته است‌.

زینلیان افزود: در مقابل این دستاوردها متأسفانه موانعی وجود دارد و ما را زمین‌گیر کرده و سبب شده از منویات مقام معظم رهبری و شعار اصلی دولت که دولت مردمی است، دور بمانیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد تمرکز گرایی و مدیریت از راه دور در مسائل استان‌ها هستیم، گفت: حدود ۹۵ درصد مساحت و جمعیت استان اصفهان در حوضه زاینده رود بوده و این در حالی است که برای کوچک‌ترین اقدام در این حوضه از جمله بازگشایی و یا کم و زیاد کردن جریان آب باید منتظر تصمیم مدیر حوضه‌ای باشیم که سه - چهار ماه طول می‌کشد و ایشان را در استان نمی‌بینیم و جواب تلفن‌ها را آنطور که باید، نمی‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به مسئله مازوت سوزی نیروگاه در زمستان، تصریح کرد: اصفهان آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور است اما دستور اینکه مازوت بسوزد یا نسوزد بدون در نظر گرفتن شرایط اصفهان، از تهران صادر می‌شود در حالی که برای جلوگیری از مازوت سوزی در این شهر راهکارهایی وجود دارد.

زینلیان گفت: یکی از علل کاهش سرمایه‌های اجتماعی، عدم اجرای مصوبات و تعهدات مدیریتی بین دولت‌مردان است که از جمله آن قرار بوده ۵۰ میلیارد تومان از محل خسارت کشاورزان تأمین شود و همینطور وعده‌های وزیر نیرو در اصفهان هیچکدام برآورده نشد که درخواست دارم با رویکرد شعار دولت و با حضور مردم مسائل را حل کنیم‌.

مسئله اصلی اصفهان زاینده‌رود است

در این نشست همچنین زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله اصلی اصفهان زاینده‌رود است، اظهار داشت: حیاتی ترین مسئله مردم آب و جریان دائمی زاینده‌رود است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوای اصفهان ارتباط مستقیمی با جاری بودن زاینده‌رود دارد، گفت: بیماری‌هایی همچون سرطان و ام اس در اصفهان گسترش یافته که ارتباط مستقیمی با خشکی زاینده‌رود دارد.

شیخی افزود: مترو اصفهان نیازمند نگاه ویژه وزیر کشور است. در بین همه مسائل، مسئله آب و فرونشست اهمیت بسیاری داشته و نیازمند اقدام عملیاتی در این حوزه هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌های توسعه‌ای در کشور ما فرد محور شده است در حالی که باید خانواده محور باشد. توسعه خانواده محور می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222143

مهمترین اخبار ایران و جهان: