نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 12:55

کشیده شدن مقاومت به کرانه باختری/تغییر راهبرد نیروهای فلسطینی

یک رسانه انگلیسی بر کشیده شدن مقاومت فلسطین به کرانه باختری و افزایش مقاومت مسلحانه در برابر ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی برای رویارویی با این روند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، پایگاه انگلیسی «میدل ایست مانیتور» روز سه شنبه در مقاله‌ای نوشت: ما شاهد افزایش مقاومت فلسطینی‌ها و گسترش آن از شهرهای نابلس به کرانه باختری و پیوستن اریحا و طولکرم به این محور هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است، ساکنان این مناطق، خیلی زود به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه مسجدالاقصی واکنش نشان می‌دهند. مقاومت مسلحانه نیز از طریق اجرای عملیات علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به صورت روزانه دست به ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها از جمله بازداشت‌های گروهی و یورش به منازل آنها و تخریب این منازل می‌زند به طوری که جنایتی نمانده که تل‌آویو آن را مرتکب نشده باشد. سخنان مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات گسترده در کرانه باختری، بیانگر عجز و ناتوانی این رژیم در رویارویی با عملیات نیروهای مقاومت فلسطین است.

در گزارش میدل ایست مانیتور آمده است، تمرکز نیروهای مقاومت بر استفاده از بمب‌ها و نارنجک‌ها کمترین هزینه را برای فلسطینی‌ها به دنبال داشته و بیشترین ضربه را به صهیونیست‌ها می‌زند به طوری که این عملیات نیروهای فلسطینی منجر به وارد آمدن تلفات در صفوف نیروهای صهیونیست شده است.

بر اساس این گزارش، تغییر قواعد درگیری و انتقال آن از داخل شهرها به خارج آن از طریق اجرای عملیات علیه مواضع و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی، عملکرد نیروهای امنیتی را مختلف می‌کند. این تغییر در راهبرد، یک تحول جدید به شمار می‌رود.

مایکل میلشتاین تحلیلگر صهیونیست با اذعان به این واقعیت تاکید کرده بود که مقاومت فلسطین یک راهبرد مشخص را در خصوص افزایش عملیات در کرانه باختری دنبال می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1267987

مهمترین اخبار ایران و جهان: