نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 11:40

مسجد و خانواده پایگاه و جایگاه رشد در جامعه هستند

مدیر آموزش کرسی حقوق بشر یونسکو گفت: مساجد و خانواده می تواند به عنوان دو پایگاه و جایگاه رشد در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسن فدایی در شصت و چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: سالهای سال مباحث تحکیم و تثبیت خانواده جزو مباحث مبانی قوی بوده و رهبر معظم انقلاب طی چند جلسه سیاست های کلی خانواده را ابلاغ کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این سالها، سیاست های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری، به طور کامل مطالعه نشده و نیاز است تا مسئولین توجه ویژه ای به سیاست های تحکیم و تثبیت خانواده ها داشته باشند.

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیاست های کلی خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب کامل‌ترین و جامع ترین مطالب در حوزه خانواده بوده اما بسیاری از خانواده ها، رسانه ها و دیگر مخاطبان ندیده و مطالعه نکردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده سنگ بنا جامعه و اجتماع کوچکی از اجتماع بزرگ جامعه است، اگر درست پی ریزی نشود مانند آجر در بنای ساختمان کم کم فرو ریخته و سبب آوارگی تمام افراد جامعه خواهد شد.

فدایی گفت: در سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه خانواده تمام مقرارت، رشد و بالندگی جامعه بر مبنای خانواده بوده و اگر این سیاست ها به طور کامل اجرا شود تمام آسیب های حوزه خانواده از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل ازدواج در سال ۸۴ بیان کرد: این قانون در سال ۸۴ تصویب شده و ۱۳ ماده دارد که ناظر و مجری اصلی آن وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی است اما متاسفانه در این ۱۷ سال این قانون اجرایی و عملیاتی نشده است. اگر بند بند این قانون اجرا شود جوانان ما ظرف سه سال دارای مسکن شده و مسیر ازدواج آنها تسهیل می شود.

مدیر آموزش کرسی حقوق بشر یونسکو ابراز کرد: اکثر استانداری ها و فرمانداری ها یا از این قانون مطلع نبوده و یا کارگروه موردنظر را در راستای این قانون تشکیل نداده اند. امام جمعه و فرمانداری‌ها موظف هستند تا برای بند بند این قانون جلسه گذاشته و عملکرد حاصل از جلسات و خروجی عملی آن را گزارش دهند.

وی یادآور شد: در این حوزه با توجه به قانون تسهیل ازدواج و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، نیاز به اجرایی شدن دارد و اگر مجری برای این قوانین وجود نداشته باشد راه به جایی نخواهیم برد.

فدایی بیان کرد: از طرف دیگر هریک از ما در هر حوزه که هستیم نسبت به خانواده خود اهمیت قائل شده و زمانی که توانستیم تک تک اعضای خانواده را در حوزه های مختلف واکسینه کنیم، آنگاه می توانیم دیگران را در این حوزه یاری نماییم.

فدایی گفتمان خانواده را در حوزه زیست عفیفانه یکی از اصل های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در زیست عفیفانه باید گفتمان خانواده صورت گیرد و می توان در این حوزه در بخش های مختلف مانند حجاب، آزادی، و یا هر موضوع دیگر از طریق گفتمان به شکل برادر خواهری، پدر و فرزندی، زن و شوهری و غیره برگزار کرد و تذکرات بر محور خانواده و در چارچوب خانواده انجام شود.

وی با اشاره به هدف دشمن در انحلال خانواده با محوریت زن بیان کرد: دشمن تمام توان و قدرت خود را برای انحلال خانواده با محوریت زن ایرانی گذاشته و امار طلاقی که در حال افزایش بوده بیانگر این موضوع است.متاسفانه جشن طلاق توسط بانوان ایرانی در حال رواج بوده و در کشوری که مزین به الله و اسلام است نباید به این سمت پیش برویم.

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی رئیس جمهور ابراز کرد: بدون تعارف باید بگوییم سالها کار انجام شده اما در مسیر اشتباه قدم گذاشتیم. مسیر اصلی در این حوزه قرآن، دستورات و احکام الهی بوده که متاسفانه از آن فاصله گرفتیم و امروز آرامش در زندگی و خانواده به عنوان حلقه گمشده عصر کنونی در خانواده ها است.

فدایی افزود: باید به مساجد به عنوان پایگاه اساسی توجه شود و خانواده و مسجد به عنوان پایگاه و جایگاه رشد جامعه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: مدیران روی بند بند سیاست های ابلاغی کارکرده تا بازخورد گرفته شود و کوچکترین عضو مجموعه را دیده و از نظرات تک تک مجموعه بهره ببرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246543

مهمترین اخبار ایران و جهان: