نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 22:45

روشنک: سال آینده باید محل فینال جام حذفی را در ابتدای فصل اعلام کنیم/ برگزاری دیدار نهایی در تبریز باید تایید شود

مسؤول مسابقات جام حذفی گفت: برگزاری دیدار نهایی جام حذفی در تبریز باید تایید شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیرحسین روشنک درمورد برگزاری قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی و تقابل استقلال با نساجی و هوادار با پرسپولیس در این مرحله، اظهار داشت:  طبق این قرعه‌کشی استقلال میزبان نساجی و هوادار میزبان پرسپولیس شد‌. ان‌شاءالله در روزهای ۳ و ۴ خرداد لین ۲ بازی را برگزار می‌کنیم؛ البته تا فردا مشخص می‌شود که کدام بازی چهارم و کدام مسابقه سوم برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری بازی‌ها در ۲ روز این است که بهترین پوشش داده شود و طرفداران هر چهار تیم بتوانند بازی‌های تیم خود و رقیب را به بهترین شکل تماشا کنند.

وی درمورد برگزاری فینال جام حذفی در یکی از روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد، گفت: احتمال کمی وجود دارد که فینال یازدهم برگزار شود و به احتمال فراوان همان روز دهم انجام خواهد شد‌ که آخرین بازی فصل است.

مسؤول جام حذفی فوتبال کشور درمورد اولویت قرار گرفتن ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزاری فینال، توضیح داد: ما روالی برای تعیین میزبان جام حذفی داریم. باید مطابق آیین‌نامه ای که مورد تایید هیات رئیسه سازمان لیگ قرار گرفته عمل کنیم. قبال از قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی باید برای تعیین اولویت اول و دوم فینال قرعه‌کشی می کردیم که ورزشگاه شهدای مس کرمان و یادگار امام تبریز به عنوان اولویت‌های اول و دوم از گوی خارج شدند.

روشنک ادامه داد: با توجه به بازدیدی که داشتم، ورزشگاه شهدای مس به بازی فینال نمی‌رسد و ادامه باز‌سازی‌اش در مرحله‌ای متوقف شده است. طبق قرعه‌کشی انجام شده ورزشگاه یادگار امام تبریز باید فینال باشد اما برای قطعیت یافتن موضوع باید مقامات استان آذربایجان شرقی به ویژه مقامات امنیتی، تاییدیه نهایی را بدهند.

وی درخصوص اینکه اگر پرسپولیس و استقلال به فینال برسند، احتمال دارد بازی به جای تبریز در آزادی برگزار شود پاسخ داد: باید دید آیا ایم ۲ تیم به فینال صعود می‌کنند؟ اگر روندی که گفتم برای ورزشگاه یادگار امام کامل نشود، خود سازمان لیگ از سایر گزینه‌هایی که اسامی آن‌ها در آیین نامه آمده یک ورزشگاه را انتخاب می‌کند.

مسؤول مسابقات جام حذفی درخصوص اینکه اگر سرخابی‌ها به فینال برسند بعید است آن‌ها حاضر شوند برای برگزاری فینال به  تبریز بروند، خاطرنشان کرد: اصلا این روند منطقی نیست. شاید از سال آینده در ابتدای فصل یک ورزشگاه را برای فینال جام حذفی مشخص کنیم. اینکه تیم‌ها موافق نباشند، نمی‌تواند مبنای خیلی درستی داشته باشد. اگر ورزشگاه یادگار امام مو‌افقت‌های لازم را نگرفت از بین سایر گزینه‌ها که یکی از آن‌ها ورزشگاه آزادی است، در صورت رسیدن به دربی احتمالی استفاده می‌کنیم.

روشنک درمورد اینکه بهتر نیست در ایران هم مثل انگلیس که همواره فینال جام حذفی‌اش را ورزشگاه ومبلی برگزار می‌کند، ما هم بگوییم فینال حذفی در آزادی انجام خواهد شد، گفت: ورزشگاه ومبلی لندن ورزشگاه ملی برای انگلیس است و هیچ باشگاهی بازی‌های خود را به جز آن مسابقه‌ای که گفتید و همچنین تیم ملی انگلیس بازی‌اش را آنجا برگزار نمی‌کند. در ایران چنین ورزشگاهی نداریم. آزادی منتسب به استقلال و پرسپولیس یا یادگار امام منتسب به تراکتور است. ما ورزشگاهی نداریم که تیمی در آن امتیاز خاصی نداشته باشد.

وی درمورد اینکه چرا از ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برای فینال جام حذفی استفاده نمی‌کنند، گفت: می‌پذیرم که در حال حاضر تیمی از این ورزشگاه استفاده نمی‌کند اما شاید در سال های آینده بار دیگر در اختیار یک تیم قرار بگیرد. دوره های قبلی فینال جام حذفی را دیده‌اید و شاید بایدظرفیتی بالاتر از این‌ها برایش در نظر بگیریم تا مشکلاتی که از برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه با ظرفیت کمتر به آن دچار شدیم، متحمل نشویم. هرچه ظرفیت ورزشگاه بالاتر باشد، برگزاری مسابقه برای ما راحت‌تر است اما شاید آیین نامه را در سال آینده تغییر بدهیم و در ابتدای فصل خود سازمان لیگ با روندی که اعلام خواهد کرد، ورزشگاه را معرفی کند.

مسؤول جام حذفی درخصوص اینکه هواداران تیم‌هایی مانند نساجی و تراکتور با برگزاری فینال در آزادی مخالفتی ندارند، توضیح داد: می‌توانیم این را هم بررسی کنیم اما طبق ارزیابی‌های قبلی اینگونه نیست که تیم‌های شهرستانی کاملا از برگزاری بازی فینال در آزادی به ویژه مقابل پرسپولیس و استقلال رضایت داشته باشند. اگر بیشتر تیم‌ها رضایت داشته باشند می توانیم آزادی را انتخاب کرده و آیین نامه را برهمین اساس تغییر بدهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178943

مهمترین اخبار ایران و جهان: