نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 19:45

ظرفیت های استان فارس در صنعت گردشگری در راستای تحقق شعار سال تقویت شود/ حمایت مجموعه قضایی استان فارس از فعالیت شفاف سرمایه گذاران در حوزه گردشگری

توجه به ظرفیت های استان فارس در حوزه گردشگری و حمایت مجموعه قضایی از سرمایه گذاری شفاف و سالم در این صنعت، محور سخنان رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان بود.

به گزارشش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه وجود اماکن مهم و برجسته تاریخی در استان فارس ظرفیت مناسبی را برای فعالیت در این حوزه ایجاد کرده است گفت: گرایش گردشگران داخلی و خارجی به سفر به استان فارس حکایت از امنیت مناسب استان و فراهم بودن زمینه اقامت امن در شیراز و استان فارس دارد که این امر بهترین فرصت را برای معرفی و ترویج فرهنگ غنی استان در اختیار مسئولان فرهنگی قرار داده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس  با تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری یکی از راه های انتقال فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به جهانیان است بیان داشت: ظرفیت تبادل فرهنگی در حوزه گردشگری می تواند بخش عمده ای از تبلیغات سوء دشمنان و جوسازی های دورغین آنان علیه ملت ایران را خنثی کند.

وی همچنین به فعالان این حوزه توصیه کرد فعالیت های نوین و ابتکار در حوزه گردشگری را مد نظر قرار دهند و  افزود: مجموعه قضایی استان فارس در راستای اجرای وظایف خود در حمایت از فعالیت های مولد اقتصادی از فعالیت های شفاف و سرمایه گذاری سالم و اشتغال زایی در حوزه گردشگری حمایت می کند.

این مقام ارشد  قضایی استان از رسیدگی های تخصصی به پرونده های حوزه گردشگری در شعب ویژه خبر داد و خاطر نشان کرد: فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی احتمالی گردشگران باید کوتاه و تخصصی باشد و در صدد ایجاد شعبه ویژه حل اختلاف در راستای تسهیل امور قضایی گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین توجه فعالان حوزه گردشگری به رعایت قانون و مسائل شرعی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه گردشگران خارجی به رعایت قوانین و مقررات و  قواعد اجتماعی و شرعی کشور حاکی از نهادینه شدن حاکمیت قانون نزد آنان و احترام به فرهنگ غنی جامعه ایرانی است و لازم است مسئولان امر در بخش دولتی و خصوص به تقویت رعایت مبانی شرعی توقیت حاکمیت قانون توسط گردشگران داخلی توجه ویژه ای نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس نیز در نشست فعالان گردشگری استان با رئیس کل دادگستری فارس گفت: تحرک اقتصادی در حوزه گردشگری آثار و پیامد های مثبت فراوانی دارد.

سید مؤید محسن نژاد افزود: چنانچه مسیر برای توسعه گردشگری استان هموار شود با ایجاد اشتغال بسیاری از معضلات اجتماعی، بزهکاری ها و تخلفات برطرف و موجب آرامش اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در طول ایام نوروز برای بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری استان انجام گرفت گفت: حدود ۴ میلیون نفر در بازه زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه در فارس اقامت کردند و ۲۸ میلیون تردد در استان ثبت گردید و جاذبه های تاریخی فرهنگی استان با بیش از یک و نیم میلیون بازدید کننده پس از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) بیشتر ترین آمار بازدید را در کشور به خود اختصاص داد و آرامگاه حافظ، تخت جمشید، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در صدر آثاری بوده اند که بیشترین گردشگر را جذب کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی فارس به برنامه تحویل سال نو در آرامگاه حافظ اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار بازدید کننده همزمان در زمان تحویل سال نو در آرامگاه حافظ حضور داشتند که این رویداد در کشور زبانزد شد و در سال آینده باید برای این رویداد نامه ریزی بهتری صورت پذیرد.

وی گفت: امسال با همکاری دادگستری استان و دیگر نهادهای متولی طوری برنامه ریزی شد که ضمن نگهداشت حرمت ماه مبارک رمضان واحد های گردشگری بتوانند با رعایت کامل ضوابط خدمات مطلوبی به مسافران ارائه دهند که این برای اقتصاد گردشگری استان یک مزیت است.

وی از تلاش های همه دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد در خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور رئیس جامعه هتلداران، فعالان گردشگری استان، فعالان هنر های تجسمی، رئیس تشکل حرفه ای مهمانپذیرداران، رئیس انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری، رییس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی ، مدیر هواپیمایی ماهان در فارس و معاونین و مدیران اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد مباحثی در حوزه های تخصصی از سوی حاضرین در جلسه مطرح گردید و مقرر شد ضمن تشکیل کمیته ی تخصصی و برگزاری جلسات فصلی به موضوعات گردشگری مرتبط با حوزه فعالیت دستگاه قضایی پرداخته شود.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130043

مهمترین اخبار ایران و جهان: