نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:36

بیش از ۶۴ هزار نفر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

قم- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: طی بازده زمانی ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۶۴ هزار و ۸۵۳ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری قم بازدید کردند.

علیرضا ارجمندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تورهای قمگردی در نوروز امسال در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر مقدس قم برای زائران و مسافران با حضور راهنمایان گردشگری برگزار شد که طی این برنامه، اماکن شاخص گردشگری قم مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

وی با اشاره به آثار تاریخی شاخص استان قم که با استقبال و بازدید گردشگران مواجه بوده ابراز داشت: خانه تاریخی امام خمینی (ره)، خانه تاریخی زند و موزه مردم‌شناسی، خانه تاریخی ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، محوطه باستانی قلی‌درویش، مسجد جامع، دیرگچین، خانه یزدان‌پناه و تیمچه‌بزرگ از آثار تاریخی شاخص استان در ایام نوروز بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: بیت تاریخی امام خمینی (ره) واقع در محله یخچال قاضی و تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان و از آثار برجسته معماری ایرانی نیز بیشترین تعداد بازدیدها را در ایام نوروز امسال به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به آمار بازدیدها از اماکن تاریخی و گردشگری قم در ایام نوروز امسال نیز بیان داشت: طی بازده زمانی ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۶۴ هزار و ۸۵۳ نفر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند.

ارجمندی افزود: از مجموع آمار بازدید کننده ها؛ تعداد ۶۲ هزار و ۶۱۶ نفر بازدیدکننده داخلی و ۲ هزار و ۲۳۷ نفر بازدیدکننده خارجی بوده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128787

مهمترین اخبار ایران و جهان: