نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:38

واکنش طالبان به موضع سازمان همکاری اسلامی درباره تحصیل دختران در افغانستان

درحالی‌که سازمان همکاری اسلامی در نظر دارد تیمی را برای گفتگو برای رفع ممنوعیت کار و تحصیل زنان به کابل بفرستد، طالبان اظهارداشت که نگرانی‌های این سازمان را درک می‌کند و وعده داد این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان در واکنش به تصمیم سازمان همکاری اسلامی برای اعزام تیمی به افغانستان جهت گفتگو برای رفع ممنوعیت کار و تحصیل زنان گفت هیئت حاکمه افغانستان نگرانی‌های این سازمان درباره تحصیل دختران را درک می‌کند و وعده داد این مشکل حل خواهد شد.

سخنگوی دولت موقت طالبان بدون ارائه زمانی مشخص برای رفع این محدودیت‌ها از دیگر کشورها خواست تا به کمک به مردم افغانستان ادامه دهند، اما در امور داخلی این کشور مداخله نکنند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دو روز پیش اعلام کرد این سازمان در هماهنگی با آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی در نظر دارد تا برای گفتگو با مقامات دولت موقت طالبان جهت رفع ممنوعیت کار و تحصیل زنان در افغانستان تیم دوم علما را به افغانستان اعزام کند.

ابراهیم طه اظهارداشت که تیم دوم علما برای گفتگو با مسئولان هیئت حاکمه افغانستان در مورد اقداماتی که دختران و زنان افغان را از حقوق اولیه‌شان برای تحصیل، اشتغال و عدالت اجتماعی محروم کرده، به کابل سفر می‌کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تأکید بر اینکه این سازمان از طریق نماینده خویش در کابل به گفتگو با مقامات طالبان ادامه خواهد داد، افزود که گفتگوها بر آموزش دختران، مشارکت زنان در زندگی عمومی، مبارزه با تروریسم و دولت فراگیر در افغانستان متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/
 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 974743

مهمترین اخبار ایران و جهان: