نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:23

دفاع از حقوق زنان بهانه جدید غربی‌ها/ انقلاب منزلت زن را حفظ کرد

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه جدیدترین سیاست دشمن برای نفوذ در کشور دفاع از حقوق زنان است، گفت: در پاسخ به آن‌ها باید اذعان کرد انقلاب ایران منزلت زن را به معنای واقعی حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه دشمن با در خطر دیدن منافع خود بارها کوشید تا به هر طریق ممکن بتواند انقلاب را از پایه ویران کند، ابراز داشت: امروز در جدیدترین سیاست خود راه دفاع از حقوق زنان در ایران را پیش گرفته و این در حالی که انقلاب اسلامی با پیروزی خود به زنان منزلت بخشیده است.

وی ضمن بیان اینکه طی چهار دهه عمر انقلاب شاهدیم که زنان در تمامی عرصه‌ها نقش آفرین بوده و برای کشور حماسه و افتخار کسب کردند، افزود: همواره قدردان بانوانی هستیم که در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی و مجاهدت و غیره در عرصه حضور داشته و برگ زیرینی به سند پر رزق و برق نگین جمهوری اسلامی افزودند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمن در تبلیغات مسموم خود با سردادن شعارهای دروغین دفاع از زنان در ایران منافع خود را دنبال کرده است، ابراز داشت: برخلاف شیوه عملکردی دشمن خوشبختانه زنان در انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشتند و به زن در خانواده هویتی نو اعطا شده است.

امینی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه‌های مختلف خط بطلانی بر اندیشه و رفتار غربی‌ها مبنی بر عدم رعایت حقوق بانوان در ایران کشیده است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که چه طور زنان نه در حال حاضر بلکه از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در ورزش، علم، صنعت، هنر و غیره به معنای واقعی کلمه توسعه کشور مؤثر و سازنده بودند.

وی ضمن بیان اینکه جوانان باید در تبلیغات سو دشمن کاملاً هوشیار باشند و به موقع پاسخ درخور دشمن را بدهند، افزود: مادران رکن اساسی خانواده و جامعه محسوب می‌شود تا زمانی جامعه بانشاطی خواهیم داشت که جایگاه زن در جامعه حفظ شود که این مهم به خوبی برای کشور ما در حال انجام است و روز به روز شاهد بالندگی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

به گزارش مهر، شاهرودی‌ها پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و مرجعیت شیعه حضور یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974643

مهمترین اخبار ایران و جهان: