نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 18:23

احیای کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه با تمام ظرفیت در آینده نزدیک

کرمانشاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احیا کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه با قابلیت صادرات و ارز آوری تا پایان اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه اسید سیتریک در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: این کارخانه در گذشته توسط شرکت سرمایه گذار تأمین اجتماعی به منظور تأمین نیاز داخل و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر پایه گذاری شد.

وی با ابراز تأسف در عملکرد ضعیف کارخانه اسید سیتریک، افزود: در سنوات گذشته به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و استفاده نامطلوب از ظرفیت این کارخانه دچار تعطیلی شد اما طی سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه با مطلع شدن از وضعیت تعطیلی این کارخانه و کارخانه کاغذ غرب دستور پیگیری ویژه را صادر کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور راه‌اندازی ۲ کارخانه اسیدسیتریک و کاغذ غرب در دستور کار قرار گرفت که با ورود همه جانبه وزارت‌خانه و همکاری جوانان مسلط به دانش بنیان مرحله پیش راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک انجام شده و در آینده نزدیک این کارخانه به طور جدی‌تر کار خود را آغاز خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و راه‌اندازی کارخانه‌های نام برده کارگران و فعالان این کارخانه به کار خود با خواهند گشت و از سوی دیگر طرح‌های توسعه‌ای دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه اسید سیتریک علاوه بر اینکه نیاز داخلی کشور را تأمین می‌کند امکان صادرات و ارز آوری مطلوب را به همراه خواهد داشت.

مرتضوی در پایان با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کامل کارخانه اسیدسیتریک استان کرمانشاه، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این کارخانه تا پایان اسفندماه راه‌اندازی خواهد شد و فاز به فاز شاهد افزایش تولیدات آن خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015487

مهمترین اخبار ایران و جهان: