نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 20:44

وضعیت محله «هادی‌آباد» قزوین به لحاظ تاب‌آوری مناسب نیست

نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین گفت: وضعیت محله «هادی‌آباد» به لحاظ تاب‌آوری اصلاً مناسب نیست و وضعیت عمومی این منطقه به لحاظ تاب‌آوری شهری به گونه‌ای است که باید با سرعت به سمت عمران و آبادی برویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، طرح نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد محله «هادی‌آباد» قزوین از حدود 8 سال قبل در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته، اما با توجه به مشکلات مالی شهرداری قزوین در دوره‌های مختلف اجرای این طرح به صورت نیمه‌کاره رها شده است که تبعات اجتماعی فراوانی برای اهالی این محله داشته است.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان وضعیت محله «هادی‌آباد» به لحاظ تاب‌آوری اصلاً مناسب نیست، اظهار داشت: لازم است تا مدیریت شهری در تعیین تکلیف تملک پلاک‌های باقیمانده در این محله تسریع داشته باشد، چرا که با توجه به تورم موجود هر چقدر دیرتر اقدام شود، کار تملک سخت‌تر و سنگین‌تر می‌‌شود.

نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین اضافه کرد: وضعیت عمومی این منطقه به لحاظ تاب‌آوری شهری به گونه‌ای است که باید با سرعت به سمت عمران و آبادی برویم و در زمینه اجرای طرح تملک محله «هادی‌آباد» وجود شرکت کارگزار می‌تواند مفید و راهگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم انعقاد سریع‌تر تفاهم‌نامه بین شرکت مجری طرح و شهرداری قزوین ادامه داد: البته باید مفاد تفاهم‌نامه بین شرکت مجری و شهرداری قزوین پیرامون قیمت‌گذاری پلاک‌ها به رؤیت اعضای شورا برسد. همچنین ضرورت دارد شهرداری قزوین نسبت به تامین اعتبار تملک پلاک‌ها از طریق منابع مالی و اعتباری موجود به سرعت اقدام کند.

نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین با تأکید بر لزوم حساسیت شهرداری در حوزه قیمت‌گذاری پلاک‌ها و در نظر گرفتن حقوق مردم تصریح کرد: ضرورت دارد در بحث قیمت‌گذاری پلاک‌ها و تملک نظارت و دقت زیادی صورت گیرد تا حقی از شهروندان ضایع نشود. 

حق‌شناس یادآور شد: با توجه به شعار شورای شهر ششم در حوزه محرومیت‌زدایی و توجه به نقاط محروم شهر باید ساماندهی محلات پرآسیبی مانند «هادی‌آباد» در دستور کار مدیریت شهری و شهرداری قزوین قرار بگیرد و در این زمینه جا دارد که از درآمدهایی که از محلات مرفه شهر قزوین کسب می‌کنیم را برای ساماندهی محلات پرآسیب هزینه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 998287

مهمترین اخبار ایران و جهان: