نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 23:19

کرملین: کشورهای بالتیک درپی تشدید تنش ها هستند

روسیه کشورهای بالتیک را به انجام اقدامات تحریک آمیز برای تشدید درگیری ها متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با بیان اینکه کشورهای حوزه بالتیک موضع تهاجمی در پیش گرفته‌ اند، گفت: ظاهرا آنها آماده انجام هر کاری برای تشدید درگیری ها بدون در نظر گرفتن عواقب آن هستند.

سخنگوی کرملین در این باره به اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور لیتوانی برای ارسال هواپیماهای جنگی به اوکراین، ادامه داد: ما شاهد رفتار تهاجمی کافی از سوی نمایندگان کشورهای بالتیک و لهستان هستیم. مایه تاسف است که رهبران برجسته کشورهای اروپایی در این شرایط نقش تثبیت کننده‌ ای ندارند.

پسکوف همچنین با تاکید بر اینکه غرب در مسئله اوکراین درگیر است، تصریح کرد: سطح مشارکت آنها در این موضوع در حال افزایش است و ما آن را مشاهده می‌ کنیم. این روند کمکی به تغییر مسیر تحولات نخواهد کرد.

سخنگوی کرملین در ادامه با اشاره به اظهارات مشترک پترو پوروشنکو رئیس‌ جمهور سابق اوکراین، آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور سابق فرانسه در خصوص توافق‌ های مینسک در مورد اوکراین گفت: آنان تایید کردند که توافقات مینسک در واقع پوششی برای آماده کردن اوکراین به منظور توسل به زور در دونباس بوده است. این موضوع ثابت می کند که پوتین در تصمیم گیری برای شروع یک «عملیات نظامی ویژه» حق داشت.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی دستور عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین را با هدف نازی زدایی از این کشور آغاز کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011443

مهمترین اخبار ایران و جهان: