نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 13:01

«روح‌الله»؛ کتابی تازه با نگاهی به رخدادهای مهم زندگی امام خمینی(ره)

کتاب «روح‌الله»، تازه‌ترین اثر هادی حکیمیان با نگاهی به رخدادهای مهم تاریخی مؤثر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی(ره) از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هادی حکیمیان که دانش‌آموخته رشته تاریخ است، تاکنون آثار متعددی با همین نگاه برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال نوشته است. او که تاکنون در قالب‌های گوناگون رمان،‌ زندگی‌نامه و داستان طبع‌آزمایی کرده، به‌تازگی کتاب خود را با همکاری انتشارات شهرستان ادب روانه بازار نشر کرده است. 

کتاب «روح‌الله» که در آستانه آغاز دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده، زندگی‌نامه‌ای است از فرازهای مهم زندگی امام خمینی(ره). در معرفی این اثر آمده است: این نوشتار داستان‌واره‌ای است براساس زندگی تاریخی و سیاسی یک رهبر. پرداختن به زندگی آیت‌الله خمینی(ره)، به عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ معاصر،‌ همواره مورد توجه محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی بوده است. بی‌شک پرداختن به تمام زوایای زندگی یک رهبر بزرگ دینی و سیاسی فرصت و مجالی بیشتر می‌طلبد. 

در این اثر سعی شده پاره‌ای از رخدادهای مهم تاریخی مؤثر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی(ره) و به تبع آن، انقلاب اسلامی مطمح نظر قرار گیرد. زندگی تاریخی، سیاسی شخصیت‌های بزرگ و به ویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتابخوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی ایران،‌ شخصیتی چند بُعدی است که مطالعه و شناخت زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر مؤثر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده مؤثر باشد. 

هادی حکیمیان پس از چند تجربه موفق با نشر شهرستان ادب و تألیف آثار درخشانی همچون «برج ناز»، «برج قحطی»، «باغ خرمالو» و «خواب پلنگ»، این‌بار سعی داشته است به تعبیر خود، پاره‌ای از رخدادهای مهم تاریخی مؤثر در شکل‌گیری شخصیت  آیت‌الله خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و همچنین زمان جنگ و مدیریت حضرت امام(ره) در جامعه و جنگ را به زبان داستان،‌برای مخاطبان ادبیات در قالب این کتاب روایت کند. 

کتاب «روح‌الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش مهمی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند. منابع و مآخذ مذکور، در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دار؛ ولی این امر منافی استفاده نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذابیت بیشتر اثر نیست. 

کتاب حاضر در 10 فصل نوشته شده و هر فصل، روایت‌گر یکی از بخش‌های مهم زندگانی امام خمینی(ره) است. کتاب «روح‌الله» با همکاری بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در 412 صفحه از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 988143

مهمترین اخبار ایران و جهان: