نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 15:56

شناسایی 60 واحد مستعد برای ایجاد گردشگری کشاورزی در البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از شناسایی 60 واحد مستعد برای راه‌اندازی گردشگری کشاورزی و 10 واحد مناسب برای گردشگری عشایری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام علی محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، روز جمعه 18 آذر 1401 با اشاره به جنبه‌های تخصصی گردشگری در سال‌های اخیر، اظهار کرد: گردشگری کشاورزی یکی از حوزه‌های تخصصی است که البرز نیز  ظرفیت‌های بالا و بالقوه‌ای در این زمینه دارد. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: به این ترتیب در صورت برنامه‌ریزی مناسب در این بخش می‌توان از آن برای درآمدزایی کشاورزان و روستاییان و همچنین انجام مسافرت‌های ارزان قیمت برای شهرنشینان استفاده کرد.

علی‌محمدی ادامه داد: وزارت متبوع بر اساس آیین‌نامه و با توجه به اهمیت و ضرورت ساماندهی گردشگری کشاورزی کشور، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آن‌ها را به مدیران کل ۳۱ استان، در سال 99 ابلاغ  کرد تا وحدت رویه‌ای در پرداختن به این موضوع ایجاد شود. 

او با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری کشاورزی در البرز ، اظهار کرد: اداره کل و معاونت گردشگری استان البرز با اطلاع‌رسانی مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه تخصصی گردشگری روستایی موفق به جذب تعدادی سرمایه‌گذار شده است و بیش از 15 متقاضی تشکیل پرونده داده و در حال طی مراحل قانونی دریافت پروانه فعالیت هستند. 

معاون گردشگری این اداره کل ادامه داد: با همکاری و مساعدت مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان قابلیت سنجی گردشگری زراعتی و باغی، دامداری، پرورش ماهی، گلخانه و ... در سطح استان صورت پذیرفته است که در این میان بیش از 60 واحد واجدالشرایط برای راه‌اندازی گردشگری کشاورزی در شاخه‌های گوناگون و حدود 10 نقطه برای گردشگری عشایری شناسایی شده اند.

علی محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی مشترک با مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان این نوع از گردشگری به جایگاه واقعی خود در استان دست یابد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 902688

مهمترین اخبار ایران و جهان: