نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:19

مکان موکب‌های اربعین در کرمانشاه ثابت خواهد شد

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت موکب‌داران، گفت: مکان موکب‌های اربعین در کرمانشاه ثابت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از موکب‌داران دروازه کربلا و اعضای ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: عنوان «کرمانشاه؛ دروازه کربلا» مبتنی بر سابقه تاریخی این منطقه است و با نگاهی به تاریخ متوجه جایگاه والای کرمانشاه در پاسداشت حادثه عاشورا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هویت فرهنگی، هنری، معماری، تاریخی، اجتماعی و قومیتی کرمانشاه وابسته به واقعه کربلا بوده است افزود: کرمانشاه به واسطه همین موقعیت به قطب ادبیات آئینی در کشور تبدیل شده و هیچ سرزمینی به اندازه این منطقه در ادبیات آئینی و مرثیه سرآمد نبوده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معماری کرمانشاه همچون کاروانسراها تا تکایا متأثر از قیام عاشورا و اربعین حسینی است، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اربعین یک حادثه عادی نیست و همیشه در طول تاریخ بوده اما هیچ زمانی به گستردگی زمان معاصر خود را نشان نداده است.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه اربعین صحنه‌ای از بروز و تجلی تمام ارزش‌های انسانی شده است، بیان کرد: امسال هشت درصد زائران از مرز خسروی عبور کردند که این آمار باید در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت موکب‌داران با پیگیری دولت فراهم خواهد شد، افزود: جلسات ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد تا خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت (ع) با کمترین کاستی باشد.

رحیمی زنگنه با اشاره طرح استقرار موکب‌های استان کرمانشاه به صورت ثابت، خاطرنشان کرد: موکب‌ها پس از جانمایی به صورت ثابت در یک مکان مستقر خواهند شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: امید داریم با مشارکت خیرین در مسیر زائران اربعین در شهرستان کرمانشاه چندین زائرسرای برجسته ایجاد شود و امروز باید از ظرفیت حضور مردم در ایام اربعین استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912900

مهمترین اخبار ایران و جهان: