نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:27

۱۶ آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می‌شود

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه ۱۶ آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می‌شود، گفت: دانشجویان در این روز به سیاست‌های مداخله گرایانه آمریکا در کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن بیان اینکه شانزدهم آذرماه طلیعه استکبار ستیزی دانشجویان ایران است، تاکید کرد: سابقاً در ماه‌های رمضان کسانی بودند که شبی خوانی می‌کردند تا مردم از نماز صبح و سحر باز نمانند لذا شهید بهشتی در تعبیری زیبا می‌گویند که دانشجو مؤذن است وقتی خواب بماند مردم هم به خواب می‌روند.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز حکم آن شبی خوان را دارند و این نشان از جایگاه رفیع و ارزشمند دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان می‌توانند بیدار کننده و گفتمان ساز باشند نباید تصور کرد که کارهای دانشجویی بی اثر و بیهوده است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه در ۱۶ آذر در سال ۳۲ سه نفر دانشجو به شهادت رسیدند آن هم درست چهار ماه بعد از کودتای آمریکایی و درست در دورانی که اختناق و سرکوب عجیب سبب شده بود تا اغلب نیروها سکوت کنند، گفت: در این فضا بود که یکباره دانشجویان به پا خاستند و در دانشگاه تهران انفجاری را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران شکل دادند.

عزیزی با بیان اینکه نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و این دانشجویان بودند که نسبت به عاملان کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ اعتراض کردند که نشان می‌دهد دانشجویان از دیرباز، پیشگام بودند، بیان کرد: ۱۶ آذرماه هر سال باید با این مختصات استکبارستیزی باید شناخته شود.

وی با بیان اینکه دانشجو باید در برابر قدرت‌های بیگانه که باعث تشنج در کشور می‌شود، مبارزه کند، افزود: ۱۶ آذر برای دانشجوی ضد نیکسونی و ضد آمریکایی و ضد سلطه‌گری است لذا باید راه این دانشجویان را ادامه دهیم.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یک هفته‌ای می‌شود که اغتشاشات و فتنه ارتجاع در کشورمان آرام گرفته است، تاکید داشت: شرارت‌ها و اغتشاشات اخیر خسارات زیادی را به کشورمان وارد کرده که به دو دسته خسارات مشهود و نا مشهود تقسیم بندی می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه این اغتشاشات در عرصه کلان یا همان خسارات مشهود، سبب شده تا سرمایه گذاران خارجی کم رغبت و قدرت چانه زنی ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی کاهش یابد، تاکید کرد: در عرصه داخلی نیز اغتشاشات خسارات زیادی را به بورس و اقتصاد وارد کرد.

وی با بیان اینکه این اغتشاشات خسارات زیادی را نیز به ترانزیت کالاها وارد کرده است، گفت: بسیاری از کشورهای همجوار مانند ترکیه که از طریق ایران بار جابجا می‌کردند، بر اثر این اغتشاشات، ایران را دور می‌زنند همچنین صنعت گردشگری ما در این اغتشاشات دچار خسران فراوانی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893088

مهمترین اخبار ایران و جهان: