نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:49

ارائه خدمات بهداشتی به بیش از 960 هزار نفر در ایام نوروز

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز بیش از 960 هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بهداشتی استان خراسان رضوی مراجعه و خدمات دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی اظهار کرد: در ایام نوروز بیش از ۹۶۰ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بهداشتی استان خراسان رضوی مراجعه و خدمات دریافت کردند.

 جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد از نیمه اسفند سال گذشته الی یازدهم فروردین به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمودند افزود: در این ایام ۲۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت در استان  فعال  است که از این تعداد ۱۳۴ واحد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

وی تصریح کرد: از مجموع افراد مراجعه کننده به واحدهای بهداشتی و درمانی استان، ۶۰ هزار نفر غیر بومی بودند که خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

انجام بیش از ۸۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۸۰ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد که از این تعداد شش هزار و ۸۰۰ مورد اقدام قانونی شامل پلمب، تذکر و معرفی به مراجع قضایی صورت گرفته است.

حسینی با بیان اینکه این تعداد بازدید از نیمه اسفند الی یازدهم فروردین با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و کار این دانشگاه  در مناطق زیر پوشش انجام شده است خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۹ هزار بازدید از اماکن عمومی، یک هزار و ۸۰۰ هتل و مهمانپذیر و ۱۲ هزار واحد صنفی مورد بازدید بهداشتی قرار گرفتند و سه هزار و ۶۰۰ اقدام قانونی نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی تمامی حوزهای بهداشت و درمان فعال و به زائران و مجاوران خدمات مناسب ارائه شد گفت: در این مدت ۶۸ بیمارستان، ۲۶۵ پایگاه اورژانس با ۲۹۰ آمبولانس، ۱۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت، مراکز درمان هاری و سالک، واحدهای آزمایشگاهی و مراکز مشاوره ازدواج فعال و به مراجعین خدمات ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مدت مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا نیز فعال و به مراجعین خدمات ارائه شد اظهار کرد: در این مدت بیش از ۴ هزارتست از بیماران مشکوک به کرونا دریافت شد که نتیجه ۸۰۰ نفر که حدود ۲۲ درصد می شود مثبت شد.

حسینی گفت: همچنین در این مدت سه هزار و ۹۰۰ واکسن کرونا تزریق و ۲ هزار و ۷۰۰ مورد مراقبت سندرومیک نیز انجام شد.

افزایش موارد حیوان گزیدگی در استان خراسان رضوی

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه در ایام نوروز ، موارد حیوان گزیدگی افزایش چشمگیری داشت و در این راستا در تمامی شهرستان ها یک مرکز درمان هاری و در مشهد سه مرکز فعال شده بود تصریح کرد: در این مدت ده هزار و ۶۰ مورد حیوان گزیدگی در بحث حیوان های خانگی و غیر خانگی به ویژه سگ و گربه به ثبت رسید که تمامی مراجعین خدمات مرتبط را دریافت کردند.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از ده هزار واکسن پولیو به افرادی که قصد ورود به کشور از مبادی فرودگاه شهید هاشمی نژاد، دوغارون، باجگیران و لطف آباد داشتند تزریق شد و ۷۷ هزار مراقبت سندرومیک و ده هزار و ۶۰۰ مورد تست کرونا نیز صورت گرفت.

بازدید از ۷۰۰ داروخانه فعال

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۷۰۰ مورد بازدید از داروخانه های شبانه روزی و روزانه انجام شد و دو هزار و ۸۰۰ مورد پاسخگویی از طریق  سامانه ۱۹۰ صورت گرفت.

حسینی با بیان اینکه در این مدت حدود ۱۳ هزار نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و ۹ هزار واحد خون نیز در میان مراکز درمانی توزیع شد.

وی افزود: یک میلیون و ۱۸۰ هزارکیلوگرم دام سبک و سنگین در این مدت در استان خراسان رضوی توزیع شد و نظارت های دامپزشکی نیز در این حوزه به طور مستمر صورت گرفت.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124500

مهمترین اخبار ایران و جهان: