نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:06

تذکر نماینده قاینات و زیرکوه به وزیر اقتصاد در مورد بی توجهی به مهارتورم

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به تیم اقتصادی دولت هشدار داد که در صورت بی توجهی، به طور قطع مردم با بحران و تورم بالایی مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در جریان سئوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مجلس هشدارهایی که می تواند از تورم و بحران در حوزه های مختلف اقتصادی همچون تجهیزات درمانی، دارو، ۲۵ قلم کالای اساسی و غیره، جلوگیری کند را مطرح کرد.

وی در این تذکر به تیم اقتصادی دولت هشدار داد که در صورت بی توجهی آن ها به طور قطع مردم با بحران و تورم بالایی مواجه خواهند شد.

وی در این تذکر با اشاره به این که در زمان بودجه ۱۴۰۱ دغدغه مجلس شورای اسلامی مهار تورم بود تصریح کرد: در آن بودجه اعلام شد که اگر بخواهید مدیریت نه حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را در مقایسه با قیمت های شهریور سال قبل از آن داشته باشید به ویژه ۲۵ قلم کالای اساسی ، دارو و تجهیزات پزشکی و...که دغدغه مردم هم است تا زمانی که زیرساخت های آن آماده نشده حق ندارید نسبت به آن ورود کنید.

به گفته وی به دلیل مدیریت نشدن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ امروز شاهد تحمیل گرانی ها بر مردم هستیم به همین واسطه به وزیر اقتصاد، تیم اقتصادی دولت و معاون اول رئیس جمهور هشدار می دهم که اگر این اتفاق نیفتد تورم بسیار بالایی را پس از این مردم در زمینه اقلام اساسی و داروها شاهد خواهند بود.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه مردم مهار تورم است و این فرمایش رهبری نظام نیز می باشد به همین دلیل باید بیش از این ها تلاش کنید.

بنابراین گزارش، در پایان وزیر اقتصاد مکلف شد دربازه زمانی مشخص شده از سوی ریاست مجلس نسبت به موارد فوق و پرسش های نمایندگان از وزیر، بسته ای که قابلیت اجرا داشته باشد را تا ۱۵ اردیبهشت ماه به مجلس ارائه کند.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157544

مهمترین اخبار ایران و جهان: