نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 19:03

کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های اردبیل اتراق نکنید

اردبیل- با بارش‌های برف و باران در مناطق مختلف استان اردبیل احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که از گردشگران و مسافران خواسته شده از اتراق در این مسیرها خودداری کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی سال‌جاری پلیس راه در کنار تدارک مناسب برای روان‌سازی ترافیک، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در برخی مسیرها زمینه را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده تا سفری ایمن را در روزهای پایانی تعطیلات تجربه کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل عصر شنبه به این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت اشاره کرد و گفت: صاحبان وسایل نقلیه سنگین اعم از کامیون و تریلی باید از تردد در مسیرهای اصلی جلوگیری کرده و به غیر از خودروهای حامل سوخت و مواد فاسدشدنی، تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین و وانت پیکان که حامل مسافر باشد، در روز طبیعت ممنوع بوده و با رانندگان خاطی برخوردی جدی خواهد شد.

وحید علیپور تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در روز پایانی تعطیلات سفری ایمن برای مسافران، گردشگران و هموطنان تدارک ببینیم که قطعاً با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن خواهند داشت.

خروج سامانه سرد و پایداری جو در اردبیل

اما هواشناسی استان نیز با بیان اینکه سامانه بارشی از استان خارج شده و به تدریج از فردا دمای هوا افزایش پیدا می‌کند، اعلام کرد: در روزهای گذشته بارش ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری برف را در سرعین، نیر، اردبیل و برخی شهرهای جنوبی استان شاهد بودیم و در مناطق شمالی نیز تا ۹ میلیمتر بارش در اصلاندوز و سایر شهرستان‌ها به ثبت رسید.

هواشناسی استان اعلام کرد: با خروج سامانه سرد که البته امشب کاهش دمای هوا بین سه تا پنج درجه اتفاق می‌افتد، از فردا تا پایان هفته به غیر از وزش باد جنوبی، عمده پدیده جوی پایداری هوا و افزایش دما است که انتظار می‌رود این شرایط وضعیت جوی بهاری را در استان رقم بزند.

استقرار ۱۱ ایستگاه برای جمع‌آوری سبزه و ماهی قرمز نوروزی

در روز پایانی تعطیلات نوروزی شهرداری اردبیل و محیط زیست تدارک شایسته‌ای را برای جمع‌آوری سبزه و ماهی عید در نظر گرفتند تا مردم از رهاسازی آنها در آب‌های جاری جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری اردبیل ۱۱ ایستگاه جمع‌آوری ماهی قرمز و سبزه عید در ورودی و خروجی شهرها در نظر گرفته شده تا هموطنان در گذر از این مسیرها ماهی قرمز و سبزه خود را تحویل این ایستگاه‌ها دهند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان از رهاسازی ماهیان قرمز و زینتی که اغلب گونه‌های مهاجر و وحشی هستند به تالاب‌ها، پشت سدها و سایر منابع آب خودداری کرده و به حفظ و صیانت از محیط زیست سالم کمک کنند.

اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل نیز با هشدار به گردشگران و مسافران ۱۳ فروردین اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی استان و آب شدن برف، شایسته است از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کرده و بستر مناسبی را برای دورهمی خانوادگی انتخاب کنند.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز تا ۱۲ فروردین تردد بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده که ۳۴ درصد افزایش تردد را در جاده‌ها و مسیرهای مختلف شاهد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1121544

مهمترین اخبار ایران و جهان: