نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 19:16

گفت‌وگوی تسنیم با کمک داور جنجالی دیدار استقلال - تراکتور/ انتظاری: هیچ‌کس را تهدید نکردم/ به اخباری تذکر داده بودم

کمک داور جنجالی بازی استقلال - تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در گفت‌وگو با تسنیم از اتفاقات این دیدار گفت.

حسن انتظاری کمک داور لیگ برتر فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره کلاس‌های دانش‌افزایی داوران لیگ برتر فوتبال در نیم‌فصل مسابقات اظهار داشت: ابتدا از مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص خداداد افشاریان تشکر می‌کنم که کلاس خوبی را برگزار کردند. با وجود اینکه تعداد نفرات حاضر در کلاس زیاد بود، اما با حضور مسعود مرادی به‌عنوان مدرس در این کلاس از نظر کلی و کیفی، تمام اشتباهات داوری در نیم‌فصل اول آنالیز و مرور شد و اشتباهاتی که روی نتایج بازی‌ها تأثیرگذار بودند، بیش از سایر صحنه‌ها مورد بازبینی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که «چرا کمک داوران لیگ برتر در نیم‌فصل اشتباهات تأثیرگذاری داشتند؟»، تصریح کرد: یکی از عوامل تعداد بالای کمک داوران است. ما الان بیش از 130 داور و کمک داور در لیگ برتر داریم که به خودی خود باعث می‌شود کمک داوران کمتر قضاوت داشته باشند. در واقع آنها از کوران مسابقات دور هستند و چون داوری کمتری دارند، تمرکز کافی برای قضاوت نخواهد داشت. الان ما در لیگ برتر کمک داوری داریم که اصلاً هنوز فرصت قضاوت پیدا نکرده است.

 

این کمک داور لیگ برتری راجع به مشکلات داوری در فوتبال کشورمان هم به تسنیم گفت: در روز اختتامیه کلاس داوری محمدرضا منصوری به نمایندگی از قشر داوری صحبت کرد. صحبت‌های او دغدغه تمام داوران و کمک داوران بود و امیدوارم با حضور خداداد افشاریان در کمیته داوران تمام مشکلات داوری حل شود. البته تا اینجای کار هم با حضور افشاریان حق‌الزحمه‌ها پرداخت و البسه داوران تأمین شده است و مابقی مشکلات هم در آینده نزدیک حل خواهد شد.

کمک داور جنجالی بازی استقلال - تراکتور در جام حذفی در مورد صحنه‌های داوری این بازی و اعتراض بازیکنان تراکتور خاطرنشان کرد: اصولاً ما نباید درباره بازی‌های که قضاوت می‌کنیم، صحبتی انجام دهیم. ابتدا به تیم خوب تراکتور به خاطر داشتن چنین تیمی تبریک می‌گویم. آنها واقعاً تیم خوبی دارند و بازیکنان باکیفیتی در این تیم بازی می‌کنند. این بازی شرایط ویژه‌ای داشت. در جلسه هماهنگی قبل از بازی هم که با کوپال ناظمی داشتیم، عنوان شد این بازی از حساسیتی زیادی برخوردار است و به نظرم ما در تمام صحنه‌ها هماهنگی خوبی با هم داشتیم. در واقع این مسئله نه اینکه نظر شخصی من باشد، بلکه حتی ناظر داوری و رئیس کمیته داوران هم گفتند این بازی از نظر داوری یک شاهکار بوده است. در کلاس‌های دانش‌افزایی صحنه‌های بازی پنجشنبه مورد ارزیابی قرار گرفت و همه، قضاوت ما را تحسین کردند.

وی درباره صحنه پنالتی دوم استقلال و خروج زودهنگام محمدرضا اخباری سنگربان تراکتور از دروازه گفت: در آن صحنه من براساس قانون عمل کردم. حتی در چند مورد قبل از پنالتی به اخباری تذکر دادم که بیش از این جلوتر نرود، زیرا اگر طبق مقررات دروازه‌بانی قبل ضربه از خط جلوتر برود، باید ضربه تکرار شود. بازیکنان تراکتور نیز همگی جوان هستند و اگر اعتراض هم کردند، به نظرم کنترل خود را از دست دادند.

انتظاری درباره اینکه بازیکنان تراکتور پس از پایان بازی گفتند «حسن انتظاری به ما گفت من سرهنگ هستم»، عنوان کرد: فکر می‌کنم برای بازیکنان تراکتور سوءتفاهم پیش آمد. در صحنه پنالتی بازیکنان این تیم به یکباره به سمت من با لحن تندی اعتراض کردند. در آن لحظه چند نفر از بازیکنان استقلال مثل روزبه چشمی آمده بودند جدا کنند و به بازیکنان تراکتور گفتند «هُل ندهید، او جناب سرهنگ است». من در پاسخ به سؤال یکی از بازیکنان تراکتور که گفت «شما جناب سرهنگ هستید؟» گفتم که من فقط سربازی بیش نیستم و این باعث شد تراکتوری‌ها فکر کنند قصد من از گفتن سرهنگ تهدید است که چنین چیزی نبود. در ادامه هادی محمدی بازیکن اخراجی تراکتور هم یک حرف زشت و ناپسند به من زد که کوپال ناظمی او را از زمین مسابقه اخراج کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 981200

مهمترین اخبار ایران و جهان: