نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 14:39

«کلینیک حقوقی» برای افراد بی بضاعت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت به شهروندان بی‌بضاعت در دانشگاه‌های استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی با رؤسای دانشگاه‌های استان اظهار کرد: کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت به شهروندان بی‌بضاعت با هدف گسترش عدالت در دانشگاه‌های استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: کلینیک‌های حقوقی علاوه بر ارائه خدمات به خود دانشگاهیان و دانشجویان، موجب پیوند دانشگاه و جامعه و کمک در تأمین عدالت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از افراد آسیب پذیر جامعه، گفت: کلینیک‌های حقوقی با ارائه خدمات رایگان به محرومین و افراد بی بضاعت در گسترش عدل و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود.

آفاقی برکات وجود کلینیک‌های حقوقی را برای افزایش دانش حقوقی دانشجویان رشته حقوق و کسب تجربه عملی برای آنان عنوان کرد و ادامه داد: تقویت حس تعهد و مسئولیت پذیری و پرورش روحیه نوع دوستی و مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند از جمله دستاوردهای کلینیک‌های حقوقی و مراکز معاضدت دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، برابر برنامه‌ریزی به عمل آمده مقرر شده است تا پایان سال این مراکز در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور راه اندازی شده، ضمناً ارائه خدمات به دانشگاهیان و دانشجویان، عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و بی بضاعت را نیز تحت پوشش قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1007600

مهمترین اخبار ایران و جهان: