نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 13:53

امام جمعه کالپوش معرفی شد/ معصومی جایگزین اصلانی

میامی- در مراسمی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان و مسئولان شهرستانی حجت الاسلام عباس معصومی به عنوان امام جمعه جدید منطقه کالپوش معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای اداری شهرستان میامی با محوریت معرفی امام جمعه جدید منطقه کالپوش پیش از ظهر دوشنبه در حالی تشکیل جلسه داد که رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان و دیگر مسئولان شهرستانی در این نشست حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام عباس معصومی به عنوان امام جمعه جدید کالپوش معرفی و از خدمات حجت الاسلام اصلانی تقدیر شد. معصومی همچنین در این مراسم حکم انتصاب خود را از رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان دریافت کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه منطقه کالپوش بسیار با ظرفیت است و اگر بگوییم به میزان یک شهرستان ظرفیت دارد، اشتباه نکرده‌ایم، گفت: مطالبه و پیگیری مردمی داشتن امام جمعه در کالپوش یکی از نکاتی بود که برای ما مسئولان حوزه سیاست گذاری ائمه جمعه نیز جالب توجه و نمایانگر شخصیت متدین مردم این منطقه بود.

حجت الاسلام محسن فاطمی نیا بیان داشت: روستاهای پرجمعیت و مردم با غیرت دینی از جمله ویژگی‌های منطقه کالپوش است که امیدواریم شاهد شکوفایی این ظرفیت‌ها با محوریت امام جمعه باشیم.

وی با بیان اینکه برخی متأسفانه شایعاتی منتشر کردند که قرار است امام جمعه دیگری در کالپوش وجود نداشته باشد و در مجموع شاهد جمع شدن نمازجمعه باشیم در صورتی که چنین چیزی ممکن نیست چرا که اولاً مردم این منطقه خودشان مطالبه جدی و به حق داشتن امام جمعه را به ما مطرح کردند و ثانیاً از اصل نیز بنا بر چنین موضوعی نبود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه همراهی مردم و تجربه امام جمعه جدید کالپوش می‌تواند ثمرات خوبی را برای این دیار داشته باشد، بیان کرد: پیگیری موضوعات و مسائل کالپوش و اثربخشی در بخش‌های مختلف مطالبه ما از امام جمعه جدید است.

فاطمی نیا در پایان صحبت‌های خود گفت: امام جمعه کالپوش صرفاً برای مرکز بخش نیست بلکه به تناوب و به صورت دوره‌ای این نماز باشکوه در تمام منطقه کالپوش برگزار می‌شود تا همه مردم از فیوضات آنکه اندازه حج ارزشمند است، بهره بگیرند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام معصومی ۱۲ سال امام جمعه شهرهایی مانند رویان و بسطام را در کارنامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1007444

مهمترین اخبار ایران و جهان: