نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 13:23

سوریه حمله به نهادهای دولتی در برزیل را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکومیت حمل به نهادهای دولتی در برزیل، همبستگی دمشق را با «لولا داسیلوا» رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سوریه اقدامات خشونت آمیز انجام شده توسط گروه‌های خرابکار در برزیل و حمله به مقر کنگره، کاخ ریاست جمهوری و دادگاه عالی این کشور را به شدیدترین وجه محکوم و بر همبستگی دمشق با دولت منتخب برزیل به ریاست «لولا داسیلوا» تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، در صفحه وزارت امور خارجه سوریه در توئیتر ضمن اعلام این موضع دمشق آمده است: سوریه اقدامات خشونت آمیز انجام شده توسط گروه‌های خرابکار در برزیل و حمله به مقر کنگره، کاخ ریاست جمهوری و دادگاه عالی این کشور را با شدیدترین عبارات محکوم و از اقدامات و اقدامات لولا داسیلوا رئیس جمهور منتخب برزیل برای پایان دادن به آن حمایت می‌کند. این اقدامات با ارزش‌های دموکراسی و احترام به اراده مردم برزیل کاملاً در تضاد است.

این وزارتخانه افزود: سوریه خواستار احترام به اراده مردم برزیل تحت رهبری لولا داسیلوا است و بر همبستگی خود با دولت منتخب برزیل تأکید می‌کند.

گفتنی است که حامیان «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور سابق برزیل به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری یورش بردند و به آن خسارت رساندند. این تحولات باعث شد تا لولا داسیلوا در برزیل وضعیت اضطراری موقت اعلام کند و از نیروهای فدرال بخواهد تا امنیت و نظم را به این کشور بازگردانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967700

مهمترین اخبار ایران و جهان: