نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 19:10

۹۱۱ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان قزوین پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به ۶۷۲ طرح در استان قزوین پرداخت شده است.

امیر خلیلی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در استان قزوین، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تبصره 18 به 1343 طرح در کمیته‌های استانی تأیید شده که در نهایت نیمی از این طرح‌های یعنی 672 طرح از طریق سیستم بانکی تسهیلات تبصره 18 را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: بنابراین از ابتدای سال جاری تاکنون 911 میلیارد و 520 میلیون تسهیلات تبصره 18 به 672 طرح در استان قزوین پرداخت شده است. با توجه به اینکه کل تسهیلات ابلاغی تبصره 18 به بانک‌های استان قزوین حدود 850 میلیارد تومان بوده، بنابراین تعهد پرداخت تسهیلات تبصره 18 در استان قزوین 106.6 درصد محقق شده است. یعنی 106 درصد تسهیلات ابلاغی را جذب کردیم.

خلیلی‌خواه ادامه داد: البته در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات تبصره 18 صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه استان قزوین به ترتیب با 77.4 درصد و 79.4 درصد پرداخت تسهیلات تبصره 18 عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر بانک‌های عامل در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره 18 داشتند. بقیه بانک‌ها در این حوزه بین 90 تا 118 درصد از تسهیلات تعهد شده را پرداخت کرده‌اند. 

وی یادآور شد: البته صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه استان قزوین به مرور زمان منابع مالی خود را از تهران جذب می‌کنند و به متقاضیان اختصاص می‌دهند. به همین خاطر موانع بروکراتیک و اداری موجب شده که این بانک‌ها نتوانند همپای سایر بانک‌ها در این حوزه حرکت کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با تعدادی از بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات تبصره 18 سال آینده خبر داد و گفت: در این زمینه 8 دستگاه اجرایی شامل سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، پارک علم و فناوری، راه و شهرسازی، بنیاد برکت، بهزیستی و کمیته امداد طرح‌های خود در حوزه تسهیلات تبصره 18 را مصوب کرده‌اند.

خلیلی‌خواه تصریح کرد: در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی باید زودتر اقدام کنند و اگر طرح‌های آنها با شرایط بومی استان تطبیق ندارد، برای اصلاح طرح‌های خود در سطح استان پیگیری‌های لازم را انجام دهند و موارد پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 991300

مهمترین اخبار ایران و جهان: