نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 21:41

سایه سنگین اسناد محرمانه بر سر بایدن/ کشف اسناد جدید در «دلاویر»

کاخ سفید از کشف تعداد محدودی اسناد طبقه بندی شده در خانه شخی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید امروز پنج شنبه اعلام کرد که «تعداد محدودی» اسناد طبقه بندی شده در خانه شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در منطقه «ویلمینگتون» ایالت «دلاویر» پیدا شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کاخ سفید، این اسناد به دوران تصدی بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بازمی گردد. اسناد دیگری نیز در یک اتاق تحقیقاتی در واشنگتن، جایی که بایدن دفتر داشت، پیدا شده است.

جو بایدن در واکنش به این موضوع گفت: تیم وکلای من اسناد طبقه بندی شده‌ای را که در خانه‌ام پیدا کرده بودند، بررسی کردند که مربوط به دوران معاونت ریاست جمهوری است. محتوای این اسناد به وزارت دادگستری اطلاع داده شده است.

این خبر در حالی است که بنا به گزارش کاخ سفید، بایدن «همکاری کامل» خود را با قوه قضائیه در پرونده اسناد محرمانه اعلام کرده است. پرونده‌ای که باعث ایجاد شرایط سخت برای کاخ سفید در زمانی است که مقامات در حال بررسی رسوایی بسیار بزرگ‌تر مربوط به سو استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از اسناد طبقه بندی شده هستند.

این تحولات در حالی است که رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این رسوایی‌ها گفته است که کنگره باید درباره کشف اسناد محرمانه در دفتر و منزل رئیس جمهور آمریکا تحقیق کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973488

مهمترین اخبار ایران و جهان: