نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:20

انتصاب «جواد خطمی» به عنوان شهردار الوند قطعی نیست

قزوین- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: انتصاب «جواد خطمی» به عنوان شهردار الوند قطعی نیست و مراحل احراز شرایط باید طی شود.

محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخاب «جواد خطمی» به عنوان گزینه منتخب شورای شهر الوند برای شهرداری این شهر اظهار کرد: این انتصاب قطعی نیست و باید مراحل احراز شرایط وی برای تصدی این عنوان طی شود.

وی با بیان اینکه قطعی بودن این انتصاب نیازمند طی مراحل قانونی است، افزود: پس از وصول مصوبه شورای اسلامی جهت انتخاب شهردار به دفتر امور شهری و شوراها، تطبیق شرایط فرد پیشنهادی با آئین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار توسط این دفتر انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: مراحل احراز صلاحیت بر اساس قانون بررسی و نتیجه به شورای اسلامی شهر در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این روال برای همه شهرداری‌های استان باید طی شود و شهردار منتخب پس از اخذ رأی از شهرداری باید برای تأیید شرایط به استانداری معرفی شود.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: بررسی شرایط احراز توسط دفتر امور شهری و شوراهای و تطبیق آن با دستورالعمل‌های بالا دستی، استعلام از دستگاه‌های نظارتی و صدور حکم انتصاب توسط استاندار صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995300

مهمترین اخبار ایران و جهان: