نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 10:09

هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: نام بیماران صعب‌العلاج در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به عنوان فرد نشان‌دار مشخص و هزینه‌ها در مراکز دولتی از آن‌ها دریافت نخواهد شد، چنانچه خلاف این امر بود درخواست داریم به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی شود.

رضا تحویلیان، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص نشان‌دار شدن بیماران، اظهار کرد: موضوع نشان‌دارن شدن مربوط به بیماران صعب‌العلاج است که براساس مصوبه دولت در نیمه دوم سال گذشته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در راستای پرداخت هزینه درمان بیماران راه‌اندازی شد و تعداد بیماری‌ها نیز از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه دوم سال گذشته به دلیل بی‌اطلاعی بیماران، اسناد هزینه پرداختی درمان را به بیمه سلامت ارائه می‌دادند و هزینه به حساب پرداخت کننده وجه، واریز می‌شد، ولی در سال جدید تلاش شد برای حفظ کرامت بیماران، صرفه‌جویی در وقت و عدم پرداخت از جیب بیماران این هزینه‌ها مستقیما به حساب طرف قرارداد واریز شود و بیماران رایگان خدمات درمانی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، بیماران با تأیید بیماری قبل از هر اقدامی در سامانه‌های بیمه سلامت خود را نشان‌دار کنند و اسم خود را در لیست بیماران صعب‌العلاج ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت از جمله بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، رادیولوژی‌ها و مراکز تشخیصی مختلف؛ اسم این بیماران به عنوان فرد نشان‌دار مشخص و هزینه‌ها در مراکز دولتی از آن‌ها دریافت نخواهد شد و چنانچه خلاف این امر اتفاق افتاد درخواست داریم به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی شود.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265000

مهمترین اخبار ایران و جهان: