نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 12:19

بسترهای لازم برای آغاز به کار سینما در «نایسر» مهیا شده است

سنندج- سرپرست حوزه هنری استان کردستان با حضور در پردیس سینمایی ناحیه منفصل شهری «نایسر» از وضعیت این سینما بازدید و بر آغاز به کار سریع و تست گرم این سینما تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین آزادی صبح امروز با حضور در مجتمع فرهنگی و هنری نایسر از مراحل آماده سازی سالن‌های پردیس سینمایی نایسر بازدید و تأکید کرد: با توجه به تجهیز امکانات لازم سینمایی، تسریع در راه اندازی این پردیس سینمایی ضروری است.

وی گفت: با تلاش همکاران حوزه هنری کردستان و گروه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز دو سالن سینمایی استاندارد با بهترین‌امکانات صوتی و تصویری آماده شده است که ضروری است در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور بهره‌مندی مردم این ناحیه از امکانات فرهنگی و هنری اکران فیلم‌های سینمایی در آن آغاز شود.

آزادی ادامه داد: متأسفانه دیگر بخش‌های این مجتمع هنوز آماده نشده است و موکول کردن فعالیت این سینما به تکمیل سایر بخش‌ها سبب محروم‌شدن مردم این ناحیه از ظرفیت سالن‌های سینمایی‌خواهد شد.

وی با توجه به مقررات آغاز به کار سالن‌های سینمایی گفت: به صورت موقت و با توجه به امکانات این مجتمع راه اندازی و تست گرم و آزمایشی این سالن‌ها امکان‌پذیراست و حوزه هنری‌کردستان این آمادگی را دارد تا نسبت به مهیا سازی شرایط آن اقدام کند.

آزادی‌سینما را یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه شهری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با آغاز به کار این سینما با برنامه ریزی منسجم و بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف در نظر گرفته شده در آن، شاهد توسعه هنر و فرهنگ در این ناحیه بزرگ شهری در سنندج باشیم.

هم اکنون حوزه هنری استان کردستان در شهرهای سنندج، بیجار، سقز و قروه دارای ۱۵ سالن سینمایی است و بخش بسیار زیادی از برنامه‌های فرهنگی و هنری در این پردیس‌های سینمایی انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246500

مهمترین اخبار ایران و جهان: