نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 09:15

گام بلند کرمانشاه برای جذب گردشگران عراقی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از افزایش مناسبات گردشگری این استان با اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی به صورت فصلی در اقلیم در راستای ایجاد فرصت برای فروش و بازاریابی صنایع دستی استان برپا خواهد شد.

داریوش فرمانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ، اظهار کرد: اولین نشست استانداران اقلیم کردستان عراق (سلیمانیه، اربیل، حلبچه، دهوک و رییس اداره گرمیان) با استانداران هم‌مرز جمهوری اسلامی (آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه) در شهر ارومیه برگزار شد.

وی گفت: موضوعات مهمی از جمله بحث گردشگری در این نشست بررسی شد که مورد تأکید استاندار کرمانشاه و استانداران اقلیم بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای این نشست، اضافه کرد: توافق در راستای برگزاری بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی به صورت فصلی در اقلیم کردستان عراق از جمله این دستاوردها بود که فرصت خوبی برای فروش و بازاریابی صنایع دستی استان فراهم می‌کند.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی بین آرژانس‌های مسافرتی و گردشگری اقلیم و کرمانشاه را در قالب دیگر توافقات استانداران در این نشست عنوان کرد و گفت: از موضوعات دیگر که مورد تأکید طرف عراقی به‌خصوص استاندار سلیمانیه قرار گرفت، بحث نشست‌ها فرهنگی و نشست‌های تخصصی در حوزه میراث فرهنگی بود که در همین رابطه هم می‌توانیم حوزه‌های تخصصی باستان‌شناسی بین دانشگاه‌ها را داشته باشیم.

فرمانی گفت: از دیگر موضوعات مطرح شده که مورد تأکید استاندار کرمانشاه نیز بود تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت بود که قرار شد مشکلات این حوزه با برنامه‌ریزی در موضوع گردشگری سلامت برطرف شود.

وی اضافه کرد: قرار شد در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، استان کرمانشاه با اقلیم تولید محتوی مشترکی داشته باشد تا به‌خوبی این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را برای دو طرف معرفی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه شرکت در جشنواره‌های فرهنگی مشترکی بین استان کرمانشاه و اقلیم را از دیگر توافقات دانست و گفت: فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اولین نشست استانداران هم مرز با ایران در غرب کشور فراهم شد، ان‌شاءالله با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در استان‌های هم‌مرز در اقلیم، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه صنایع دستی به خصوص بحث بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان در کشور همسایه فراهم خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1262588

مهمترین اخبار ایران و جهان: