نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:35

افزایش ۲۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲۳ میلیون تردد توسط دوربین های تردد شمار ثبت شد که با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق لطفی ظهر امروز در نشست خبری مدیران دستگاه های اجرایی تابعه وزارت راه و شهرسازی که در محل سالن جلسات نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از کریدور های اصلی مواصلاتی کشور است در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲۳ میلیون تردد توسط دوربین های تردد شمار ثبت شد که با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: در ایام نوروز سال جاری بیش از ۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تردد در محور های مواصلاتی استان قزوین توسط دوربین های تردد شمار ثبت شد که در مقایسه با ایام نوروز سال گذشته با افزایش ۵/۵ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به هزینه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه های ساخت، توسعه، بهسازی و نوسازی راه ها در سال ۱۴۰۱،بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی بوده و از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول از پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: ۸۴ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۷۵۵ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به استان برای این اداره کل تعریف شد.

حق لطفی از بازسازی ۱۷ دستگاه اتوبوس و ۴۴ دستگاه مینی بوس متعلق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان جهت نوسازی ۶۱ دستگاه اتوبوس و مینی بوس هزینه شد.

این مقام مسئول به هزینه کرد ۷۸ میلیارد تومان سهمیه قیر رایگان استان قزوین اشاره کرد و افزود: سال گذشته جهت توسعه و بازسازی آسفالت جاده های استان قزوین ۷۸ میلیارد تومان قیر رایگان هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر فعالیت معادن فعال استان خبرداد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین آسیب هایی که به جاده های روستایی و ... استان وارد می شود، ناشی از بارگیری بیش از حد مجاز خودروهای حامل بار معادن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ادامه داد: نظارت دقیق بر معادن فعال استان و عدم صدور بارنامه از مشکلات چندین ساله ای است که آسیب جدی به جاده های روستایی و... وارد می کند و اهتمام ویژه سازمان صمت را جهت الزام کردن معادن فعال به دریافت بارنامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می طلبد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶۲ هزار تن آسفالت جهت روکش مجدد و لکه گیری آسفالت راه های استان قزوین مصرف شده است.

حق لطفی از برقراری ۴۴ شب و روز عملیاتی در زمستان سال گذشته توسط راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: راهداران استان قزوین در این مدت ۵۷ هزار کیلومتر از راه های استان را به وسیله ۲۰ هزار تن شن و ماسه و نمک برق روبی کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل جاده ای استان قزوین یادآور شد: وقوع سیل از دیگر دلایل آسیب دیدگی راه ها و جاده های استان قزوین است به طوری که در ۴ سال گذشته بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان از ابنیه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین آسیب دیده است.

وی در پایان اظهار کرد: ابنیه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزدین در مناطق الموت، آوج و طارم سفلی بیش ترین آسیب را در ۴ سال گذشته دیده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271500

مهمترین اخبار ایران و جهان: