نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 12:17

۱۵۰ دستگاه اتوبوس، زائران کرمانشاهی‌ها را به حرم امام (ره) منتقل می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از اختصاص ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از استان کرمانشاه به مرقدمطهر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت موجود برای اعزام کاروان‌های زائرین مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی جهت حضور در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، : پیش فروش بلیط در تاریخ ۱۲، ۱۳ و ۱۴ خردادماه ممنوع است و همه اتوبوس‌ها در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: فرآیند اعزام از تمامی شهرستان‌های استان به‌صورت یکپارچه از مراکز تعیین شده انجام خواهد شد، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از استان کرمانشاه به مرقدمطهر امام خمینی (ره) اختصاص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده برای اعزام زائران، توسط ناوگان حمل و نقل مسافری برون‌شهری است که هماهنگی لازم برای تسهیل در امر اعزام با شرکت‌های حمل و نقل مسافری انجام شده است.

وی گفت: هم‌استانی‌ها برای استفاده، از ناوگان حمل و نقل تدارک دیده شده می‌توانند از طریق ثبت‌نام در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج از نحوه اعزام مطلع شوند و در این رویداد مهم و تاریخی انقلاب اسلامی ایران حضور به هم رسانند.

کرمی ادامه داد: گشت‌های راهداری در تمامی مسیرهای منتهی به مرقد امام خمینی (ره) در راه‌های حوزه استحفاظی استان مستقر خواهند بود تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی ستاد ارتحال استان کرمانشاه، تأمین ناوگان توسط شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود. ناوگان مورد نیاز تأمین شده است، اما در کنار آن ضرورت دارد سرویس‌های عادی و روزمره در پایانه‌های مسافری برقرار باشد که تمهیدات لازم در این حوزه دیده شده و سعی شده است در دو بخش، عملکرد مناسبی داشته باشیم و هیچ خللی هم در اعزام مسافران به این مراسم وجود نداشته باشد.

وی یادآوری کرد: ایمنی به عنوان موضوع اصلی نیز همیشه در دستورکار قرار دارد. در این ایام هم راهداران در طول مسیرها به صورت گشت‌های منظم در این ایام فعال است و با همکاری پلیس راه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند تا شرایط ایمنی در محورها برقرار باشد.

کرمی تصریح کرد: زائران در صورت مشاهده هرگونه مشکل در طول مسیر، می‌توانند شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق سامانه‌ ارتباطی ۱۴۱ با مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی و رفع آن اقدام لازم به عمل می‌آید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254700

مهمترین اخبار ایران و جهان: