نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 11:24

ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری عشایری مغفول مانده است

شیراز- مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که مناطق مختلف فارس دارد می‌توان از ظرفیت مغفول مانده گردشگری برای توسعه فرهنگ و اطلاع رسانی در جامعه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد پهلوانیان در بازدید از مناطق ایلاتی استان فارس، اقوام و عشایر را از ظرفیت‌ها و گنجینه‌های فرهنگی کشور و استان برشمرد و بیان کرد: عشایر استان فارس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی دارای جذاب بوده و می‌توان از ظرفیت در رسانه ملی نیز بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: جذابیت‌های گردشگری عشایری فارس مغفول مانده و صدا و سیما مرکز فارس نیز می‌تواند با تولید و پخش برنامه‌های متنوع زمینه توسعه یافتگی در این بخش و همچنین معرفی بیشتر این بخش را فراهم کند.

پهلوانیان اضافه کرد: اگر ظرفیت‌های جامعه عشایر به خوبی شناسایی و معرفی شود می‌تواند به عنوان دیدنی‌ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه صنعت گردشگری استان نقش بسیار مؤثری را در رونق اقتصادی و گردشگری ایفا کند.

او جامعه عشایر را از لحاظ خدمت رسانی به جامعه، بسیار پرمنفعت عنوان کرد و اظهار داشت: عشایر، جامعه‌ای کم جمعیت اما پرمنفعت، تولید کننده و مولد است که قطب اقتصادی و کانون تولید محسوب می‌شوند و نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در جامعه دارند.

وی کمبود امکانات و ضروریات اولیه عشایر از جمله آب آشامیدنی، آب برای احشام، مشکلات مسیرهای تردد عشایر کوچ رو و پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق را از مشکلات مطرح شده عشایر در این سفر اشاره کرد.

پهلوانیان در پایان اظهار امیدواری کرد: مشکلات عشایر کوچ رو و اسکان یافته بازتاب و پیگیری خواهد شد تا بتوان عشایر استان فارس را به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در کشور مطرح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1251744

مهمترین اخبار ایران و جهان: