نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:45

عبور از فتنه ارزی همراهی همه مسئولان را می‌طلبد/ عده‌ای وطن‌فروش به جان بازار ارز افتاده‌اند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برخی افراد داخلی وطن‌فروش به جان ارز افتاده‌اند و مطابق اهداف بیگانه حرکت می‌کنند، گفت: دولت در تلاش است تا وضع بازار درست شود اما لازمه این امر همراهی همه متولیان در بدنه نظام است تا با بصیرت این فتنه ارزی هم پشت سر گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: نسل امروز باید بکوشد تا اثری ماندگار از خود به جای بگذارد و این اثر ماندگار، صدقات، سنت‌ها و روش‌ها بعد از مرگ نیز ادامه یابد و نسل‌های بعد نیز به آن تداوم ببخشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: برخی افراد پایه‌گذار روش‌های نازیبا و عادت‌های بد در جامعه هستند و برای افراد زیادی مشکل ایجاد می‌کنند لذا صرف داشتن پول، مقام و موقعیت‌ها روش‌های نازیبا را در ازدواج‌ها، پذیرایی‌ها، مسائل مربوط به اموات و سایر امور پایه‌گذاری نکنید.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی‌آفرین باشید و زیبایی را در جامعه ترویج کنید، روش‌های جهادی، ایثارگرانه، مهرورزی، استکبارستیزانه و تقویت دین خدا را پایه‌گذاری کنید و تلاش کنید به جای ایجاد گره، زندگی را برای جامعه روان کنید.

جوانان ما پرورش‌یافته انقلاب اسلامی هستند

نکونام با اشاره به میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان بیان کرد: جوانان ما از مکتب علی‌اکبر(ع) درس گرفتند و با ایثارگری‌ها، فعالیت‌های جهادی، عبادت‌ها و هیئت‌های زیبا، اثرگذار و بصیرت‌آفرین خود ثابت کردند که پرورش‌یافته این انقلاب هستند.

وی اظهار داشت: باید جوانان پاکی را که فریب خورده‌اند نیز وارد این مکتب کرد و دستگاه‌های اجرایی و مدیران یاری‌گر و تربیت‌کننده این نسل باشند چرا که جامعه ما با این جوانان پیش می‌رود و این‌ها سرمایه‌های ما هستند.

نکونام با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایجاد کمیته امداد در اولین روزهای انقلاب نشان داد این انقلاب در فکر نجات محرومین و رشد طبقات پایین جامعه و ایجاد برابری است.

سنت قرض‌الحسنه به ایجاد اقتصاد سالم کمک می‌کند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه سنت احسان و نیکوکاری باید تقویت شود، گفت: قرض‌الحسنه به اقتصاد سالم کمک می‌کند و یکی از زیبایی‌های اسلام است که نباید بگذاریم کمرنگ شود و جای خود را به نزول و ربا دهد چرا که این موارد به نظام آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به روز منابع طبیعی و درختکاری افزود: حفظ منابع طبیعی وظیفه همگان است و فرهنگ درختکاری و محافظت از آن باید تقویت شود و گسترش یاید.

نکونام با اشاره به میلاد منجی بشریت مهدی موعود(عج) نیز بیان کرد: این روز با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفین مشترک است که جا دارد از سربازان این عرصه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه لازمه بهره‌مندی از حیات آرام و عدالت در جامعه، مقاومت است، توضیح داد: مستضعفین باید تا روزی که پرچم حق و عدالت برافراشته شود، مقاومت کنند همانگونه که انبیا و پیروان آن‌ها ایستادگی کردند.

هدف اغتشاشات خاموش‌کردن چراغ فضائل انسانی است

وی اظهار داشت: مردم در کشورهای مختلف مانند فلسطین، لبنان، یمن، عراق، افغانستان، اروپا و آمریکا ایثارگرانه جهاد می‌کنند و ارزش‌های انسانی در حال رشد هستند و تحریم‌ها، اغتشاشات و جنگ‌های ترکیبی برای خاموش کردن چراغ فضائل انسانی است.

نکونام با اشاره به اینکه نظام در حال مبارزه با طبقات بالا و چپاول‌گران است، ادامه داد: برخی دولت‌های پیشین با حمایت از این افراد و اشرافی‌گری باعث ایجاد تبعیض در جامعه شدند اما دولت سیزدهم در حال مقاومت و ایستادگی برای برافراشتن پرچم عدالت است.

وی با بیان اینکه کلیدهای اقتصاد در دست آمریکاست، اظهار داشت: برخی افراد داخلی وطن‌فروش و پشت‌کرده به مردم به جان ارز افتاده‌اند و مطابق اهداف بیگانه حرکت می‌کنند تا با ایجاد مشکلات اقتصادی آرامش جامعه را برهم زنند و اغتشاشات خیابانی را از سر گیرند.

نکونام با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر باعث افزایش تحریم‌ها و نرخ ارز شد، خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا وضع بازار درست شود اما لازمه این امر همراهی همه متولیان در بدنه نظام است تا با بصیرت این فتنه ارزی هم پشت سر گذاشته شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070100

مهمترین اخبار ایران و جهان: