نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 22:30

بهادری جهرمی: هیأت در اوج اغتشاشات بهترین بستر گفت‌وگو و تبیین بود/ افتخار داشتم در هیأت بنی‌الزهرا مسئول صوت بودم

سخنگوی دولت با بیان اینکه ویژگی مهم هیأت‌ها این است که همه طیف آدمی به مجلس می‌رود، گفت: من در فضای اغتشاشات به چند هیأت رفتم و دیدم فضای مستعدی برای مباحثه، جهاد تبیین و گفت‌وگو دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دومین روز همایش سراسری خانه مداحان اهل بیت (ع) با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» با حضور ستایشگران، شاعران آئینی، روحانیون و فعالان عرصه مداحی و هیأت، عصر امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه در مشهد مقدس با موضوعاتی از قبیل نقش و جایگاه مداحان در راستای جهاد تبیین، سواد رسانه‌ای، تحلیل حضور مداحان در فضای مجازی، جهاد تبیین در شعر، نوحه و سرود برگزار شد.

من توفیق داشتم مسئول صوت هیأت بنی‌الزهرا(س) در قم بودم

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این مراسم با اشاره به اینکه امروز هرچه داریم از هیأت‌ها و حسینیه‌هاست، اظهار داشت: هرچه یاد گرفتیم پای مجالس علما و مداحان بوده است. من توفیق داشتم که مسئول صوت هیأت بنی‌الزهرا(س) در قم بودم و هرچه یاد گرفتم در آن هیأت و مجالس بوده است. امروز دل ما به همین هیأت‌ها گرم است.

۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت کشور در اوج شلوغی به زیارت اربعین رفت

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ممکلت ما این جمعیت‌ها را در مجالس دینی و ملی دارد، غمی ندارد، تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت کشور ما امسال در اوج شلوغی‌ها راهی کربلا در اربعین شدند و پس از آن به زیارت امام رضا(ع) رفتند و این به برکت هیأت‌هاست. تازه بسیاری نیز به دلیل هزینه‌ها و شلوغی جمعیت نرفتند. تا این ظرفیت را داریم، انقلاب پیش‌رونده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مفهوم امام حسین (ع) همان انقلاب اسلامی است، گفت: اگر انقلاب را از امام حسین جدا بدانیم اشتباه کرده‌ایم. ما مدافع مفهوم انقلاب اسلامی هستیم و این نافی خطای مدیران جمهوری اسلامی نیست.

رئیس جمهور پایبند به دعای توسل هفتگی و روضه ماهانه است

سخنگوی دولت گفت: قشنگی کار و فضای دولت سیزدهم برای من پایبندی رئیس جمهور به مجلس دعای توسل هفتگی، برپایی روضه ماهانه و بیان مسائل اخلاقی در ابتدای جلسات دولت است که نشان می‌دهد مسیر درست است و می‌توان مشکلات را رفع کرد.

فضای هیأت، مستعد گفت‌وگوست

وی با بیان اینکه ویژگی مهم هیأت‌ها این است که همه طیف آدمی به مجلس می‌رود، گفت: من در فضای اغتشاشات به چند هیأت رفتم و دیدم فضای مستعدی برای مباحثه، جهاد تبیین و گفت‌وگو دارد. این فضا در اختیار شماست و در این فضا حرف شما نیز بیشترین تاثیر را دارد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه به اعتراف دشمن، ملت ما ۴۴ سال زیر آتش دشمن بوده است و باید ۱۰۰ سال عقب می‌ىفت اما بیش از بقیه رشد داشته است، تصریح کرد: سازش دستاورد دارد اما ما ثابت کردیم که دستاورد مقاومت بیشتر است. شاید برخی سوال کنند چرا این پیشرفت‌ها در زندگی مردم مشهود نیست. دلیل این است که رشد ما خطی نبوده است و گاهی مانند سیر سینوسی پایین و بالا داشته‌ایم و ۱۰ سال گذشته از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ برای ما دوران نزولی بوده است.

سخنگوی دولت در ادامه به تشریح وضعیت کشور در شهریور ۱۴۰۰ و زمان تحویل گرفتن کشور توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ما با علم به وضع موجود، کشور را تحویل گرفتیم و از خود سلب مسئولیت نمی‌کنیم و امروز هم پاسخگو هستیم، اما برای ارزیابی عملکرد باید وضع گذشته را با جایگاه امروز قیاس کرد.

وی توضیحاتی در خصوص تلاش دولت برای کنترل تورم و علت افزایش قیمت دلار ارائه کرد.

در ادامه این مراسم با حضور علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان از پرتال خانه مداحان به نشانی Madahan.ir رونمایی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068944

مهمترین اخبار ایران و جهان: