نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:37

واکنش جدی خانواده‌های مذهبی و مسلمان به مسئله کشف حجاب

رشت - امام جمعه رشت با بیان اینکه خانواده‌های مذهبی و مسلمان به مسئله کشف حجاب واکنش نشان می‌دهند، گفت: روسیاهی برای کسانی می‌ماند که غیرت را در مقابل دختران و زنانشان نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در هفته پیش‌رو، اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری در یورش دژخیمان رژیم ستمشاهی سال ۴۲ به مدرسه فیضیه قم همراه با سایر طلبه‌ها مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفته و به شهادت می‌رسد و به عنوان اولین شهید نهضت خمینی (ره) نام گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوم فروردین آغاز ماه پربرکت رمضان است، افزود: در این ماه میهمانی خدا، علاوه بر خواندن قرآن که بهار ماه مبارک رمضان است، نشستن در مجالسی که در آن نکات آموزنده‌ای از قرآن بیاموزید سفارش شده که فعالسازی و رونق بخشی مساجد در روستاها و شهرها مورد تاکید است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مساجد روستاها و شهرها در دو نوبت باز باشند، گفت: در مکانی که مساجد در آن بسته باشد رحمت خدا از آن منطقه دور می‌شود، که می‌طلبد برای اقامه نماز و مجالس روحانی دعوت کنید تا برای بیان کلام حق منبر برود و به وعظ بپردازد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به توافق ایران و عربستان و تحولات منطقه، بیان کرد: ارتباط و تعامل با همسایگان می‌تواند منشأ اثر خیر و برکت برای هر دو طرف باشد البته هنوز نمی‌توان پیش بینی خاصی در معادلات جهانی و منطقه‌ای بیان کرد.

وی با بیان اینکه دشمن از ارتباط ایران با عربستان رنجور خاطر و هراسیده است، افزود: نگرانی سخت رژیم منحوس صهیونیست از این توافق بیانگر اثرات مفید این مهم است چرا که این مسئله دشمن را هراسان کرده است.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی بارها نشان داده که هرگز از حمایت از مقاومت منطقه دست برنمی‌دارد، گفت: رهبران رژیم منحوس صهیونیستی بارها از سقوط این رژیم جعلی خبر داده‌اند و افسردگی سربازان صهیونیست، تمرد نظامیان و خلبانان و برخورد سخت جبهه مقاومت با سربازان صهیونیست نشان از افول این رژیم جعلی زودتر از پیش بینی صادق رهبری است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه قالب زنان ایرانی مسلمان و محجبه هستند، خطاب به کسانی که کشف حجاب می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که کشف حجاب می‌کنند و با برداشتن روسری و پریشان کردن موهای خود در کنار زنان و مردان مؤمن جامعه نشان از مخالفت صریح آنها با قرآن کریم و قانون جمهوری اسلامی است بنابراین این عده معدود باید بدانند که رصد شده و به وقت مقتضی با این هنجار شکنان توسط نظام اسلامی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌های مذهبی و مسلمان به مسئله کشف حجاب واکنش نشان می‌دهند افزود: روسیاهی برای کسانی می‌ماند که پدران و مادران و همسرانشان غیرت را در مقابل دختران و زنانشان نادیده می‌گیرند، چرا که حجاب نص صریح قرآن است و این عمل مخالفت صریح با نص قرآن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097700

مهمترین اخبار ایران و جهان: