نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:10

امام جمعه کرمان: معدل پیشرفت کشور با واکاوی رتبه ایران در مقیاس جهانی به دست می‌آید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: معدل پیشرفت کشور را اگر می‌خواهیم بدانیم، باید رتبه کشور را در جهان امروز نگاه کنیم که در حوزه‌های مختلف در چه رتبه و جایگاهی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان ضمن تبریک ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار و همچنین و ولادت حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام پاسدار بزرگ‌ و با عظمت است، که همه هستی خودش را در طبق اخلاص برای حفاظت و حراست از دین خدا یعنی دینی که جد بزرگوارشان پیامبر اعظم آورده گذاشت و جریانی را هدایت و رهبری کرد که تا آخر جامعه بشریت ادامه دارد و آن هم پاسداری به حق از ارزش‌های دینی است.

 امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در امتداد حرکت سیدالشهداء اسم پاسدار را برای خود انتخاب کردند، عنوان کرد: شما پاسداران انقلاب اسلامی عمر کاری خود را در مسیری صرف می‌کنید که دفاع از ارزش‌هاست و امام حسین علیه‌السلام به خاطر آن ارزش‌ها هستی خود را داد، لذا بر شما پاسداران شجاع ،وظیفه‌شناس،در خط امامین انقلاب روز پاسدار مبارک باد.

وی گفت: دشمنان انقلاب و سپاه پاسداران تلاش می‌کنند با تبلیغات گمراه کننده دنیا را نسبت به سپاه پاسداران که در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از رهبری نظام است، جایگاه و شأن آن را کمرنگ کنند.

 امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سپاه مرکز تربیت مردان بزرگ تاریخ ایران اسلامی است، ابراز داشت: سپاه شهدای عزیز و ارزشمندی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یکی از آنها سیدالشهداء جبهه مقاومت است.

 وی تصریح کرد: خون پاک شما پاسداران عزیز برای دفاع از اسلام و جغرافیایی کشورهای اسلامی سند گویایی بر دفاع از ارزش‌های دینی است.

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در زمینه تحلیل انقلابی، بیاناتی داشتند و یکی از الزامات تحلیل انقلابی اینکه پیشرفت‌های کشور در کنار ضعف‌ها دیده شود و زمانی که به ضعف‌ها توجه می‌کنیم باید به پیشرفت‌ها هم توجه کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: درست است ضعف داریم اما در کشور پیشرفت‌های فراوانی هم داریم و معدل پیشرفت کشور را اگر می‌خواهیم بدانیم، باید رتبه کشور را در جهان امروز نگاه کنیم که در حوزه‌های مختلف در چه رتبه و جایگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: ضعف‌ها نباید در کشور موجب ناامیدی شود، باید زمانی که به پیشرفت‌ها نگاه می‌کنیم همت جدی صرف برطرف کردن ضعف‌ها کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در بحث ضعف‌ها نباید بزرگ‌نمایی کنیم و باید واقع‌نمایی را در دستور کار خودمان قرار دهیم و نگاه عادلانه داشته باشیم.

علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: روز گذشته در شهرستان بافت برای وزیر ورزش و جوانان و همراهانشان حادثه‌ سقوط بالگرد  پیش آمد که آرزوی شفای عاجل برای وزیر و همراهانشان داریم و همچنین در این حادثه اسماعیل احمدی فردی که سال‌های زیادی در قالب گرو‌ه‌های جهادی خدمات زیادی به مردم ارائه کرد، فوت کرد که ان‌شاءالله روحش قرین رحمت الهی قرار گیرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054300

مهمترین اخبار ایران و جهان: