نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 14:39

بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی تسریع می شود / لزوم توجه به ساخت و تعمیر مساجد و مدارس

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش نهادهای مختلف برای ارزیابی نیازهای زلزله‌زدگان شهرستان خوی و تلاش برای بازسازی این مناطق گفت: سرعت کار بازسازی توسط ادارات مرتبط باید بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی اظهارداشت: تلاش برای انجام کارهای محوله، بهترین کمک‌ به زلزله‌زدگان است که البته در این مسیر، باید مردم هم مشارکت داده شوند.

وی اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی برای کمک به زلزله‌زدگان با توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم تمهید شده که اختصاص کمک بلاعوض در حوزه ودیعه مسکن، کمک بلاعوض برای ساخت، تسهیلات ساخت و همچنین کمک‌ اعتباری برای ساخت واحدهای دامی در روستاها از جمله آنها است.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: دستگاه‌های دخیل در این خصوص سرعت کار را بالا ببرند تا ضمن پیشبرد مراحل مختلف کار تعمیر یا ساخت، رضایت مردمی هم روز به روز بیشتر شود.

معتمدیان تاکید کرد: در کنار احداث و تعمیر منازل آسیب دیده، توجه ویژه‌ای هم باید به ساخت و تعمیر مساجد و مدارس صورت گیرد و سعی شود روند احداث این اماکن با سرعت و با استفاده از ظرفیت خیرین دنبال شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان درخصوص تامین‌ میلگرد و سیمان برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده خوی گفت: برآوردهای دقیق در این خصوص صورت گیرد تا بتوانیم تخصیص های لازم و کافی را در این باره داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090644

مهمترین اخبار ایران و جهان: