نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 14:43

کربکندی: کی‌روش مربی پرقدرت گذشته نبود/ تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد که کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آن مربی پرقدرت گذشته نبود و با این شرایط تیم ملی کار دشواری در جام ملت‌های آسیا خواهد داشت.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص بحث‌های چند روز اخیر مبنی بر ماندن یا جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی گفت: اینکه ما و دیگر کارشناسان چه نظری داشته باشند و فدراسیون چه تصمیمی بگیرد دو موضوع متفاوت است. ما نظر می‌دهیم ولی طبیعتاً تصمیم‌گیرنده نیستیم. کی‌روش بعد از بازی با آمریکا از جوانگرایی در تیم ملی صحبت کرد و وزیر ورزش هم احتمال ماندن این مربی را رد نکرد. این اتفاقات نشان می‌دهد که صحبت‌هایی با کی‌روش برای تمدید قرارداد انجام شده است.

وی ادامه داد: خیلی از کارشناسان این نظر را دارند که کی‌روش چیز جدیدی برای ارائه به تیم ملی و فوتبال ایران ندارد و من هم چنین نظری دارم. او دیگر تخلیه شده و فدراسیون فوتبال باید سراغ یک مربی جوان و باانگیزه خارجی برود که سبک مربیگری‌اش به فوتبال ایران و تیم ملی بخورد. در مورد استفاده از مربی ایرانی نظرم این است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد دخالت در کارش زیاد خواهد شد و ما در فوتبال ایران قوانین و قواعد عجیبی داریم که ممکن است در صورت استفاده از مربی ایرانی با مشکلاتی مواجه شویم. اگر قرار است مربی ایرانی انتخاب شود باید به او اختیار تام بدهیم و حمایتش کنیم.

پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: این کی‌روش آن کی‌روش پرقدرت گذشته نبود. نیمکت تیم ملی ما نیاز به یک تحول بزرگ دارد و باید یک مربی خارجی کارنامه‌دار، جوان و باانگیزه را بیاوریم. از طرفی اعتقاد دارم که تعدادی از بازیکنان تیم ملی باید کنار بروند و این فرصت را باید برای بازیکنان جوان مهیا کنیم تا خودشان را نشان بدهند. تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد.

کربکندی گفت: شرایط تیم ملی ما طوری است که در جام ملت‌های آسیا هم نمی‌توانیم ایران را شانس اصلی قهرمانی بدانیم. همه دیدند که کره جنوبی، ژاپن و استرالیا چه نتایجی گرفتند و ما چه عملکردی داشتیم.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 896838

مهمترین اخبار ایران و جهان: