نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 18:18

پدران و مادران فرزندان خود را به سمت حوزه های علمیه هدایت کنند

امام جمعه شهرستان بهمئی از مردم خواست تا فرزندان خود را به سوی حوزه‌های علمیه رهنمون سازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی خاطر نشان کرد: از مهم ترین ویژگی جامعه  امت اسلامی و انقلابی شایعه ناپذیری است در برابر جریان زور و تزویر داشتن روحیه ی تبیین است ابزار رسانه ی نظام سلطه با تحریف حقایق و واقعیت ها و شایعه پراکنی در صدد ایجاد فتنه ی نا امیدسازی و ناکارآمدی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به هم زدن امنیت روانی و امنیت جامعه هستند و از طرفی ارتقا سواد رسانه ای یکی از ضرورت های جامعه ی ما است قرآن سران شرک و نفاق را جز شبکه ی فاسد معرفی میکند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در زمان ما چه فاسقی بالاتر از جریان استکبار و رسانه های جریان استکبار است؟ وقتی خبری از سمت رسانه های جریان استکبار می آید باید درنگ کرد تقوای اجتماعی یعنی ما باید مواظبت و مراقبت کنیم این اساس پیام روز جمعه است‌.

وی بیان کرد" این روزها شاهد التهابات سنگین در بازار ارز پول و سرمایه و کالا هستیم ما برای قضاوت اول باید صحنه را خوب بشناسیم تا قضاوت ایمانی قرآنی و براساس حق داشته باشیم ما در حوزه ی اقتصاد چندین مشکل داریم.

عقب ماندگی ده ساله ای که ناشی از عوامل داخلی و خارجی مثل تحریم ها، کم کاری ها، بی عملی مسئولان وقت شرطی کردن تمام کشور و مسائل کشور به مذاکرات و وعده های غربی ها این عقب ماندگی ها به راحتی قابل جبران نیست این دولت وارث و میراث دار این عقب ماندگی ها است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: امروز ما با یک عملیات بزرگ روانی به نام معیشت پایه مواجهه هستیم که شبیه ک کودتای اقتصادی است.

دشمن وارد فاز جنگ اقتصادی با ما شده است نوسانات ارزی ریشه در مشکلات ساختاری کشور دارد ما نیاز به حکمرانی ارزی داریم و باید به بانک مرکزی سپرده شود.

حجت الاسلام صلواتی افزود: یک فرد تروریست و خبئث در این نظام مقدس و اسلامی چندین و چند جنایت انجام داد: حسینیه ی شهدای شیراز را بمبگذاری کرد ۱۴ نفر شهید شدند بیش از ۱٠٠ نفر زخمی شدندک کفشداری حرم امام راحل(ره) را منفجر کرد دکل صدا و سیمای استان فارس را منفجر کرد در حوزه ی علمیه ی آیت الله گلپایگانی بمب گذاری کرد. پالایشگاه نفتی شهرستان شاهرود را به آتش کشید

برنامه ریزی های دیگری نیز داشت که توسط سربازان گمنام امام زمان خنثی شدند به دنبال بمب گذاری در مصلای رشت بود برای انفجار لوله های گاز بندر گناوه برنامه ریزی کرده بود دستگاه قضا حکم اعدام برای این فرد صادر کرد از این اقدام باید تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام صلواتی گفت: بهترین سرمایه و صدقه ی جاریه برای پدر و مادر تربیت یک عالم عامل مهذب دین است که مردم را هدایت کند.

وجود یک روحانی و اهل معنویت و تقوا باعث دینداری و ترویج ارزش ها، تقویت اسلام قرآن، عترت و نزول برکات الهی می شود ما یک روزی در دفاع مقدس فرزندانمان را برای دفاع از دین و آموزه ی قرآن و عترت روانه ی جبهه و جنگ کردیم امروز برای صیانت از آرمان ها و فرهنگ دین قرآن و عترت نذر کنیم از بهترین و با استعداد ترین فرزندانمان در این سنگر مقدس عازم این جبهه کنیم. 

وی گفت: امروز بیش از هر زمانی قرآن و اسلام نیاز به یک روحانی و یک عالم دین دارد برای دفاع از دین خدا بیایید توجه کنید تشویق بچه ها و دانش آموزان و تحصیل در حوزه های علمیه یکی از مصادیق تعاون در کار خیر است.

حجت الاسلام صلواتی با اشاره به سوره مائده آیه ۲ گفت: وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ ترجمه: و باید با یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید پدر و مادری که زمینه ی حضور فرزندان شان را در حوزه علمیه فراهم میکنند تا یک عالم متقی تربیت شود اینها در تمام اعمال صالح این فرپ شریک هستند این از مصادیق اعظم عمل صالح است. 

وی ادامه داد: لذا از پدر مادر و معلمان درخواست میکنم همگی دراین فیض عظیم شرکت کنند و دختران و پسران خود را به شرکت در حوزه های علمیه تشویق کنید.

حجت الاسلام صلواتی گفت: بزرگترین صدقه ی جاریه ای که از پدر به جایی می ماند فرزندی است که عالم به علوم پیامبر اکرم (ص) باشد امروز جمعه ۵ اسفند سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار است این میلاد پر خیرو برکت را به همه ی شما تبریک و تهنیت عرض میکنم.

وی گفت" پاسدار یک فرهنگ است یک فرهنگ عمیق که ناشی از روحیه انقلابی و اسلامی است پاسداری یعنی معنویت گرایی، اهل معنویت، ولایت مداری، تنظیم مواضع با امام زمان(ع) ، داشتن روحیه ی جهادی و انقلابی، آمادگی، دفاع از ارزش ها و آرمان ها، توجه به علم و فناوری اینها از شاخص های فرهنگ پاسداری است سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است این روز را به همه ی مهندسان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم.

وی گفت: شنبه ۶ اسفند سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز است امام سجاد(ع) : 

عمویم عباس نزد خداوند جایگاه و مقامی دارد که تمام شهیدان در روز قیامت به جایگاه و مقام ایشان غبطه میخورند ویژگی های زیارت نامه حضرت عباس(ع) : امام صادق (ع):تسلیم، تصدیق وفای به عهد، نصیحت، ثبات و همراهی، پایداری و معیت با امام خویش ، بصیرت محور اطاعت و ولایت پذیری با همه ی وجودش ولی زمانش را یاری کردند و تسلیم امام بود. 

حجت الاسلام صلواتی گفت: تجلی قلب سلیم در قرآن حضرت عباس است روز جانباز است همه ی ما به جانبازان مدیون هستیم به گردن همه ی ما حق دارند همه ی ما باید نسبت به تعظیم احترام و توجه به نیاز های جانبازان در جامعه تلاش کنین یکشنبه ۷ اسفند ولادت امام زین العابدین (ع) و روز صحیفه ی سجادیه است.

وی افزود: ما انسان ها در این زمان خیلی به صحیفه ی سجادیه نیاز داریم صحیفه ی سجادیه جامع تعالیم اسلام است(تعالیم اخلاقی و فردی و اجتماعی و سیاسی)

دوشنبه ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است یکی از مهم ترین ماموریت های نیروهای فرهنگی انقلاب تربیت نسل آینده است اولویت همگان باید تربیت باشد. 

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: از زحمات و تلاش های امور تربیتی در شهرستان بهمئی صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم‌.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054538

مهمترین اخبار ایران و جهان: