نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 16:58

سپاه هراسی هدف دشمن در جنگ روانی است

رشت- فرمانده دوران دفاع مقدس، سپاه‌هراسی را هدف دشمن در جنگ روانی دانست که توسط آمریکا کلید خورد، گفت: بر اساس اصل ۳۹ منشور سازمان ملل کسی نمی‌تواند نیروی مسلح را یک گروه تروریستی معرفی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اصغر شکراللهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا تمام تلاش خود را برای ایجاد نظام تک‌قطبی در جهان به‌کار گرفت اما با دو مانع بزرگ همچون کشورهای ایران و چین روبه رو شد.

سردار شکراللهی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در چند ماهه اخیر تلاش های زیادی بر علیه ایران کردند، افزود: زمانی‌که دولت انقلابی روی کار آمد و درصدد رفع موانع موجود بود، دشمنان بیرونی با حمایت عده‌ای از خودفروختگان داخلی برای بی ثبات نشان دادن داخل کشور تلاش زیادی کردند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) به بی‌ثبات‌سازی داخلی، اهانت به قرآن کریم و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران توسط دشمنان نظام اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های اسلام‌هراسی دقیقاً زمانی توسط دشمنان قسم‌خورده انقلاب کلید خورد که بعد از چندین قرن، انقلاب اسلامی بر مبنای دین در ایران شکل گرفت.

سردار شکراللهی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اهانت جنون‌آمیز نسبت به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد، هدف دشمن، اصل اسلام و قرآن است» گفت: جهان امروز شاهد افزایش مسلمانان حتی در اروپا است و این خوشایند دشمنان قسم خورده ما نیست.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: مدعیان آزادی بیان که معتقد بودند براساس آزادی بیان، همه ادیان می‌توانند آزادانه فعالیت داشته باشند و توهین به هیچ ادیانی جایز نیست اما ثابت کردند که به حرف خود پایبند نیستند زیرا تنها کسانی آزادی عمل دارند که به ادیان و قرآن کریم توهین کردند.

سردار شکراللهی با بیان اینکه دشمنان پس از اسلام‌هراسی به‌دنبال ایران‌هراسی بودند افزود: رسانه‌های معاند تلاش کردند به همه نشان دهند که ایران در جهت بی‌ثباتی منطقه و خاورمیانه نقش پررنگ دارد.

وی سپاه‌هراسی را هدف دیگر دشمن در جنگ روانی خواند که توسط آمریکا کلید خورد افزود: در ابتدا آمریکایی‌ها سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بودند و در یک فاصله زمانی، پارلمان اروپا هم همان مسیر را دنبال کرد.

سردار شکراللهی خطاب به کسانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست خواندند گفت: اگر تاریخ را بنگرید، بیشترین جنگی که در جهان و غرب آسیا در طول سه دهه گذشته رخ داده توسط ایالات متحده و ناتو بوده است و این دولت‌های تروریستی جنایات بزرگی در منطقه، عراق و افغانستان انجام دادند که هرگز فراموش نمی‌شود.

این فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد نظامی قانونی در جمهوری اسلامی است و براساس قانون اساسی دارای اختیارات مشخصی است گفت: براساس اصل ۳۹ منشور سازمان ملل کسی نمی‌تواند نیروی مسلح را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند.

سردار شکراللهی با اشاره به خدمات متعدد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون جامعه افزود: سپاه از روزهای نخست پیروزی انقلاب همواره در خط مقدم مبارزه با دشمنان انقلاب ایستاده و از مردم، نظام و انقلاب دفاع کرده و در برابر داعش دست‌نشانده آمریکا نیز ایستاد و به زباله‌دان تاریخ فرستاد و نقشه خاورمیانه جدید ایالات متحده را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه سپاه امروز خاری در چشمان دشمنانن انقلاب اسلامی است تصریح کرد: مشکل آمریکا و اروپا سپاه نیست بلکه آنان با انقلاب اسلامی و گفتمان این انقلاب در منطقه مشکل دارند اما آنها بدانند اسلام در اروپا و آمریکا و در جهان در حال گسترش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001138

مهمترین اخبار ایران و جهان: