نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 16:19

نخست وزیر عراق عازم آلمان شد

نخست وزیر عراق در سفری رسمی امروز پنجشنبه بغداد را به سمت برلین ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در سفری رسمی و در رأس هیئت عالیرتبه عازم آلمان شد.

بر اساس این بیانیه، السودانی با دعوت رسمی صدر اعظم آلمان و در چارچوب روابط این دو کشور عازم برلین شد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر عراق در این سفر با مسئولان عالیرتبه آلمان دیدار خواهد کرد و توافقنامه هایی میان طرفین امضا خواهد شد.

دفتر نخست وزیر عراق با اعلام اینکه یکی از محورهای رایزنی السودانی با مقامات آلمانی مسئله تغییرات آب و هوایی خواهد بود، افزود: قرار است یادداشت تفاهمی با شرکت زیمنس آلمان در زمینه تولید، حمل و نقل و توزیع امضا شود.

پیشتر نخست وزیر عراق بر اهمیت روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و تمایل عراق برای توسعه روابط در زمینه های اقتصاد و انرژی تاکید کرده بود.

وی از شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در عراق در زمینه های مختلف در سایه محیطی که عراق برای سرمایه گذاری فراهم کرده، دعوت کرد.

السودانی در این دیدار تلاش های آلمان و همکاری آن با عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش و تداوم این همکاری در چارچوب مشورت و آموزش را تحسین کرد.

مشاور امنیت ملی آلمان نیز بر تمایل کشورش برای همکاری بیشتر با عراق در زمینه های مختلف و در راس ان انرژی و انرژی پاک تاکید و نسبت به تحکیم روابط با عراق با توجه به ثقل جغرافیایی، تمدنی و فرهنگی که دارد، ابراز امیدواری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972938

مهمترین اخبار ایران و جهان: