نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 14:06

تحریم جشنواره فیلم فجر از سوی دشمنان شکست خورد

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:دشمنان در تحریم جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادهای هنری کشور شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در شروع کار دولت مشکلات فرهنگ را بیش از بخش‌های دیگر دیدیم، اظهار کرد: حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت‌ها و تکالیف زیادی دارد که اجرای آن نیازمند انرژی و بودجه زیادی است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در فتنه اخیر دشمنان از دریچه مسائل فرهنگی وارد شده و به این نظام و انقلاب هجمه وارد کردند؛ ولی به یاری خدا به واسطه خون‌هایی که برای حفظ انقلاب و کشور ریخته شد و اخلاص رهبری عزیز فتنه تا حدی از بین رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم مشکلات را به صورت اعمالی و نه فقط اعلامی برطرف کنیم، گفت: با درس آموزی از گذشته کار را آغاز و در ابتدا به سمت ایجاد زیر ساخت‌های لازم رفتیم.

اسماعیلی افزود: در این دوره حوزه فعالیت‌های دینی را تقویت کردیم. حمایت از هیئت، مجامع دینی و قرآنی در این دوره نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و بخشی از بودجه‌ها به مجموعه‌های مردمی جبهه انقلاب تخصیص داده شد که حرکت‌های اثرگذاری انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌های نمایشی چندین برابر دوره‌های قبل کار تولید کردیم، بیان کرد: در آستانه برگزاری جشنواره فجر، دشمن با تهدید، سیاه نمایی و تخریب به دنبال عقب نشینی جریان‌های فرهنگی هنری کشور بود ولی با همت هنرمندان مؤمن و متعهد کارهای خوب با نگاه امید آفرین تولید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان در تحریم جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادهای هنری کشور شکست خوردند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای جهاد تبیین است و با این نگاه آرایش کار را در حوزه هنر، رسانه، کتاب، نمایش را انجام دادیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999282

مهمترین اخبار ایران و جهان: