نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 12:51

بهره‌مندی ۱۵۰۰ نفر در اردبیل تسهیلات اشتغالزایی پایدار

اردبیل - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در اردبیل از تسهیلات اشتغالزایی پایدار از محل بند «ب» تبصره ۱۶ بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عابد صبح چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره برای کمیته امداد، ۱۳۹ میلیارد تومان برای بهزیستی و یک‌هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان برای دستگاه‌های حمایتی نظیر بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، صندوق شکوفایی و نوآوری، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بند «ب» تبصره ۱۶ از سهم ابلاغی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی با سهم ابلاغی به استان اردبیل از محل بند ب تبصره ۱۶ برای نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی را پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بر اساس هماهنگی با بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، این تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی پایدار به صورت خوداشتغالی و کارفرمایی، به یک هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی اردبیل با تاکید بر لزوم استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی هدف‌گذاری شده بیان کرد: از این تسهیلات باید در راستای ایجاد اشتغال در استان اردبیل استفاده شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نیز رسته‌های اشتغال‌زا را در خوداشتغالی و کارفرمایی در اولویت قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012582

مهمترین اخبار ایران و جهان: