نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 13:02

استفاده از ظرفیت‌ فراسازمانی در جذب سوادآموزان همدان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های فراسازمانی در جذب سوادآموزان همدان هستیم که حداقل 860 نفر از سهمیه محقق شود.

 منوچهر توسلی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان با ۱۲ عنوان در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر اساس سیاست‌های وزارتخانه و سازمان نهضت سوادآموزی تدوین شده است اظهار کرد: شناسایی و جذب بی‌سوادان در دورهای سه‌گانه سواد، تحکیم و انتقال، توسعه مراکز یادگیری محلی در راستای پیوند آموزش مهارت‌های زندگی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد مورد توجه است.

وی به طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه در راستای غنی‌سازی اوقات و فراغت سوادآموزان و تثبیت و تعمیق سواد آنها پرداخت و گفت: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی اداری و آموزشی حوزه سوادآموزی، برگزاری سالم آزمون‌های پایانی، تشکیل جلسات شورای پشتیبانی و برگزاری به موقع جلسات گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی استان از جمله عناوین این برنامه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان توجه به مناطق محروم و شهرهای دارای نرخ باسوادی کمتر را از ویژگی‌های این برنامه دانست و افزود: با اجرای طرح شتاب‌بخشی در مناطق محروم استان گامی موثر در راستای ارتقای سواد مناطق برداشته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر با ۱۵ دستگاه و اداره دولتی تفاهمنامه همکاری منعقد شده و براساس راهبردهای جدید سازمان حداقل باید ۸۶۰ نفر از سهمیه ۸ هزار و ۶۱۰ نفری بی‌سوادان توسط دستگاه‌های دولتی طرف تفاهمنامه شناسایی، جذب و تحت آموزش قرار گیرند.

توسلی‌کیا افزود: امسال راهبرد سازمان سوادآموزی کشور در جذب و پوشش بخشی از سوادآموزان استفاده از ظرفیت‌های فراسازمانی و مدیریت‌های میدانی است که باید بخشی از سهمیه ابلاغی در جذب و آموزش توسط داستگاه‌های دولتی طرف تفاهم نامه انجام شود.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 997182

مهمترین اخبار ایران و جهان: