نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 11:06

مراسم اعتکاف در 10 شهرستان بوشهر برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اجرای آیین اعتکاف در ۱۹۵ نقطه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری پرشور آیین اعتکاف در سطح استان، نشانه حرکت فرهنگ زیست‌بوم این خطه به سمت معنویات است.  به گفته وی، دستگاه تبیینی انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی است که در مسیر تحولی خود به راهبری و اقتضائات زیست‌بوم اتکا دارد. شاید تنها دستگاهی باشد که تمام برنامه‌های خود را با محوریت مردم و شعار راهبری پیش می‌برد.  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: مقام معظم رهبری ۲۸ دی امسال در سخنرانی، این مسیر را سازنده دانستند و بر ادامه این مسیر با شتاب بیشتر تاکید کردند. 

حجت‌الاسلام قادری سپس به برگزاری آیین اعتکاف در ۱۰ شهرستان استان خبر داد و افزود: پس از دو سال سخت که کرونا بر کشور تحمیل کرد، امسال آیین اعتکاف با شکوه و با حضور مردم باورمند هم‌استانی همزمان با ایام البیض (۱۳، ۱۴و ۱۵ رجب) در مساجد استان برگزار خواهد شد.  وی ادامه داد: در ۱۲۶ نقطه روستایی، ۶۹ نقطه شهری، ۱۷ نقطه دانش‌آموزی و ۲ نقطه دانشجویی این آیین برپا خواهد شد. ۱۰۲ نقطه نیز ویژه بانوان تعیین و امسال به حضور بانوان در آیین توجه ویژه شده‌است. در این راستا یک هیات ۱۰ نفره از مبلغان وارد استان خواهد شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ثبت نام برای حضور در آیین اعتکاف در مساجد استان انجام می‌شود متقاضیان ۱۲ تا ۶۵ ساله می‌توانند در اعتکاف امسال شرکت کنند. 

به گفته حجت‌الاسلام قادری، اعتکاف امسال با موضوعات تخصصی برپا می‌شود؛ اعتکاف مهدوی، اعتکاف مادر و کودک، اعتکاف سبک شهدا، اعتکاف دانش‌آموزی و... البته محور اصلی اعتکاف امسال «جهاد تبیین» است. 

وی با اشاره به استقبال روستاهای استان از برپایی آیین اعتکاف توضیح داد: شهرستان تنگستان با ۴۵ روستا و دشتی با ۴۳ روستا از شهرستان‌های پیشتاز استان در برپایی این آیین هستند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگر صحبت‌های خود با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: برگزاری عملیات‌های فرهنگی با محوریت مردم و تشکل‌های مردمی، راه‌اندازی مواکب انقلاب علوی، پرچم افتخار، اجرای سرود انقلاب و مهرواره محله همدل با شعار «لبخند بسازیم» را از برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در این ایام برشمرد. 

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه‌ی تهیه و تقویت زیرساخت‌های توسعه همه جانبه و همچنین تربیت مجاهدان عرضه تفکر اسلام ناب محمدی را فراهم کرده و در این حوزه برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012238

مهمترین اخبار ایران و جهان: