نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:03

بیش از ۱۳۰ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در البرز صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدور بیش از ۱۳۰ مجوز فعالیت در زمینه صنایع دستی شامل پروانه تولید انفرادی، کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با تاکید بر اهمیت تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید، گفت: بیش از ۱۳۰ مجوز فعالیت واحدهای صنایع دستی در استان البرز طی ماه‌های ابتدایی سال صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۷۲ پروانه تولید انفرادی عمدتاً در رشته‌های گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، رشته‌های صنایع چوبی شامل معرق منبت خراطی و کنده کاری چوب صادر شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، اضافه کرد: همچنین ۵۰ کارت شناسایی در رشته‌های مختلف صنایع دستی طی این مدت صادر شده است. 

خاکی صدور پروانه‌های کارگاهی را از دیگر اقدامات در راستای توسعه صنایع دستی در استان عنوان کرد و گفت: ۸ پروانه تولید کارگاهی و دو جواز تأسیس در سال جاری صادر شده که این پروانه‌های کارگاهی عمدتاً در رشته‌های سفال و سرامیک، صنایع چوبی و گلیم بافی هستند. 

وی با اشاره به حمایت همه جانبه از صنایع دستی ادامه داد: صدور پروانه‌های صنایع دستی از جمله پروانه‌های تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی، مقدمه‌ای برای حمایت‌های بعدی از هنرمندان صنایع دستی از جمله معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی و گسترش فعالیت و اشتغال آن‌هاست و همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام به هنرمندان ضرورت دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265738

مهمترین اخبار ایران و جهان: