نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 16:20

تشرف بیش از 13 هزار زائر پیاده به مشهدالرضا در دهه کرامت

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در ایام دهه کرامت، بیش از 13هزار زائر پیاده از استان های مختلف کشورمان به مشهد مقدس وارد شدند.

حسین رضایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد با اعلام آمار نهایی ورود زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار زائر از استان های قم، تهران، مرکزی، همدان، یزد، قزوین، خوزستان،  فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان مازندران، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در دهه کرامت با پای پیاده به مشهدالرضا وارد شدند.

وی افزود: تا ظهر روز سه شنبه ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از ۴ مسیر وارد مشهد شدند و باقیمانده این آمار تا ظهر روز ولادت به پابوسی  حضرت رضا (ع) مشرف می شوند. 

 

رضایی با بیان این که بیشترین ترددها مربوط به جاده نیشابور و سبزوار بوده است، افزود: امسال، کاروان های بزرگ ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفری از شهرهای تهران، قم، کرج، ورامین،  همدان،  شهریار و قزوین داشتیم که به سلامت به مشهد رسیدند. ۸ کاروان عراقی نیز به تعداد ۶۰۰ نفر تاکنون وارد مشهد شده اند و امروز هم یک کاروان ۶۵ نفره عراقی به همراه ۱۵۰۰ زائر نیشابوری و فریمانی به مشهد می رسند.

 

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: در طول مسیر حرکت زائران پیاده امام رضا ۱۷ ایستگاه در مسیر نیشابور، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان و فردوسی فعال بود و در ورودی های مشهد نیز ایستگاه های پذیرایی توسط مردم و هیئات مذهبی با همکاری شهرداری، خدمات رفاهی را به زائرین ارائه دادند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252982

مهمترین اخبار ایران و جهان: