نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 14:09

برخورد با متخلفان عرضه مرغ در فارس

شیراز-مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: در راستای کمک به تنظیم بازار مرغ به عنوان یک کالای اساسی، یک واحد مرغداری در لامرد و یک فروشگاه تعاونی در شیراز به دلیل تخلف جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری در خصوص این خبر بیان کرد: به دنبال بازدید سرزده گشت مشترک گزارشی مبنی بر تخلف یک واحد مرغداری تهیه و پرونده‌ای در شعبه اول اداره تعزیرات شهرستان لامرد تشکیل شد.

او افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده و با دریافت توضیحات مالک مرغداری، مشخص شد که این واحد تولیدی با علی‌رغم استفاده از نهاده‌های یارانه‌ای، از عرضه مرغ در بازار امتناع کرده است.

سالاری با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که مالک مرغداری یادشده، به قصد گران فروشی، ۴۰ هزار قطعه مرغ زنده تولید شده را احتکار کرده و در بازار عرضه نکرده است، گفت: فرد متخلف از سوی تعزیرات لامرد به پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی ادامه داد: به دنبال گزارش بازرسان جهاد کشاورزی در خصوص عرضه خارج از شبکه مرغ توسط یک فروشگاه تعاونی در شیراز، پرونده‌ای در تعزیرات تشکیل و مدیرعامل این تعاونی احضار شد.

مدیرکل تعزیرات فارس ادامه داد: بعد از انجام بررسی‌های دقیق مشخص شد که فروشگاه یاد شده، بیش از دو هزار کیلوگرم مرغ گرم را خارج از شبکه، عرضه کرده بود.

سالاری خاطرنشان کرد: بر اساس رأی شعبه رسیدگی کننده، این فروشگاه تعاونی به پرداخت هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات فارس، ضمن هشدار به هرگونه اخلالی در بازار مرغ، عنوان کرد: پرونده‌های گران فروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه مرغ بدون هیچ‌گونه اغماض توسط شعب تعزیرات رسیدگی شده و اشد مجازات‌های قانونی برای متخلفان اعمال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258782

مهمترین اخبار ایران و جهان: