نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 10:38

تمامی خدمات سفرهای نوروزی دارای پیوست محتوایی می‌شوند

بذرپاش رضایتمندی مردم را یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و بر استفاده از حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۴ فروردین در جلسه هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی با تاکید بر اینکه این جلسات با هدف تسهیل سفرهای نوروزی انجام می‌شود از تلاش‌های معاون حمل و نقل وزارتخانه، پلیس راهور، راهداران و تمامی دست‌اندرکاران سفرهای ایام نوروز تقدیر کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تسهیل سفرهای نوروزی نقش‌آفرینی کردند یکی از کارکردهای این ستاد را تسهیل سفرهای نوروزی و بهره‌مندی از تجربیات به دست آمده و بازخورد گیری برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد.

بذرپاش گفت: بیش از ۴۴۶ میلیون سفر جاده‌ای با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۲ میلیون سفر هوایی ثبت شد.

وی افزود: در حوزه ریلی نیز نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی سفرهای نوروز را شاهد بودیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طبق آمار کاهش تأخیر در سفرهای هوایی و کاهش مشکلات فروش بلیت هوایی ثبت شد، تصریح کرد: امسال سال توسعه ناوگان و صنعت هوایی است و در تأخیرهای هوایی و مشکلات فروش بلیت تلاش خواهیم کرد تا روند کاهشی را سرعت بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی بر مستندسازی تجربیات به دست‌آمده در ستاد هماهنگی و تسهیل سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: این تجربیات باید منتقل شود تا دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی نوروز سال‌های آتی از آن استفاده کنند.

بذرپاش از توافق وزارت راه و شهرسازی با پلیس راهور برای نصب دوربین، اصلاح ترافیکی و سایر موارد خبر داد و افزود: تجربیات تسهیل سفرهای نوروزی در چند دسته قابل دسته‌بندی است که شامل بخش‌های هشداری، ترویجی، اطلاع‌رسانی، خدماتی و زیرساختی، فرهنگی و محتوایی است. همچنانکه امسال در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار روزانه برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی برگزار شد این اقدام در سال‌های بعد باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در سفرهای نوروزی در یکصد نقطه پویش همراهان سفر ایمن برگزار شد، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و دست‌اندرکاران باید در تسهیل سفر مردم به نحو شایسته نقش‌آفرینی کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر داشتن پیوست محتوایی برای تمامی خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ریلی هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ نداد، کاهش ۲۲ درصدی تصادفات جاده‌ای را نقطه عطفی برای تداوم کاهش تصادفات در بخش جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد.

بذرپاش رضایتمندی مردم را یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و بر استفاده از حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد.

وی توضیح داد: سال گذشته ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر شد و برنامه ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه رفع خطر و اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی تسهیل در سفرها و کاهش حوادث سفر را وابسته به کار فرهنگی، ترویجی و رسانه‌ای دانست و گفت: با بهره‌مندی از تجربیات به دست آمده تلاش خواهیم کرد تا نوروز ۱۴۰۳ را به نوروزی متفاوت در تسهیل سفرها تبدیل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126438

مهمترین اخبار ایران و جهان: