نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 23:02

هوشمندی و اعتمادبه‌نفس ملی لازمه تحول است/ همه مردم در رفع نقاط ضعف تلاش کنند

فعال فرهنگی با بیان اینکه اعتماد به نفس ملی و هوشمندی لازمه تحول است، گفت: در فضای تحول، فهمیدن نقاط قوت و ضعف بسیار مهم است، همه مردم باید در جهت رفع نقاط معیوب تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مالک حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: نقطه ثقل سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در پیام نوروزی حول محور تحول بوده است، تحولی که طی آن بتوان نقاط معیوب را برطرف کرد.

فعال فرهنگی افزود: در راه تحول نیاز به اعتماد به نفس ملی و عزت ملی است که به دلیل جامعه ایمانی تا حد زیادی این مطلوب وجود دارد، همچنین هوشمندی لازمه تحول است تا نقاط قوت را تشخیص دهیم و آن‌ها را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی از نقاط قوت بسیاری برخوردار است که باعث استحکام درونی کشور شده‌ به صورتی که با وجود دشمنی‌های پی در پی، نظام با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

حسنی بیان کرد: دشمن به دنبال انزوا و تضعیف جمهوری اسلامی است، اما قدرت ایران در فضای بین‌الملل بیشتر شده و هرگز دچار شکست نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در فضای تحول، فهمیدن نقاط قوت و ضعف بسیار مهم است، همه مردم باید در جهت رفع نقاط معیوب تلاش کنند و نقاط مثبتی که وجود دارد را دستخوش تغییر قرار ندهند.

حسنی تصریح کرد: یکی از مشکلات حال حاضر ضعف اقتصاد است و عمده مشکل تصدی‌گری دولتی است که منجر به این شده که اقتصاد مردمی نباشد و عدالت اقتصادی وحود نداشته باشد.

فعال فرهنگی گفت: فعالان اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ها باید مدل‌های که مشارکت را بیشتر می‌کند پیدا کنند و ترویج دهند، اعتمادسازی توسط دولت صورت گیرد و در مجلس پیگیری شود تا منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم خودشان در کشف مدل‌ها و ترویج و تبیین آن‌ها مشارکت داشته باشند با همت بیشتر به آن عمل می‌کنند و یک مدل برای جامعه ایرانی تبیین می‌شود که بسیار کارساز است.

حسنی بیان کرد: اگر به دنبال کاهش کم‌تحرکی در حوزه صادرات هستیم مردم باید به تولید روی آورند و این رشد تولیدات غیرنفتی توسط شرکت‌های خصوصی محقق می‌شود و می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: مجلس نیز باید بودجه را  طوری بچیند که کسری نداشته باشیم و باعث خلق پول و تورم نشود.

حسنی اظهار داشت: شعار سال باید از بند تکرار فاصله بگیرد و به سمت عمل و تولید دانش‌بنیان حرکت کنیم چرا که مهار تورم نیاز به اقدام جدی و اعتمادسازی و مشارکت مردمی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تبیین شعار سال نیاز به گفت‌وگوهای مردمی در حلقه‌های میانی دارد و با این حلقه‌های مردمی می‌توان مدل‌سازی کرد و به خوبی عمل کرد تا شعار سال محقق شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132282

مهمترین اخبار ایران و جهان: