نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 18:22

۱۲۰۰ نفر از خانواده‌های زندانیان بوشهر تحت حمایت قرار گرفتند

بوشهر- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده زندانیان استان بوشهر مورد حمایت انجمن حمایت زندانیان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محتشم حسینی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: انجمن حمایت زندانیان باهدف کمک به زندانیان و خانواده آنان تشکیل‌شده است.

وی بابیان اینکه اقدامات انجمن حمایت زندانیان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌تر رشد چشمگیری داشت تصریح کرد: در نخستین ماه سال ۱۴۰۲ سه محکوم به قصاص آزاد شده‌اند.

۱۲۰۰ نفر از خانواده‌های زندانیان بوشهر تحت حمایت قرار گرفتند

حسینی اضافه کرد: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ها، مراجع قضائی، معتمدین، خیرین و گذشت شاکیان سال گذشته ۲۱ نفر از محکومان به قصاص در استان بوشهر از چوبه دار رهایی یافتند.

این مقام مسئول بابیان اینکه در سال گذشته به سه هزار و ۹۸ نفر از زندانیان خدمات نقدی و غیر نقدی اعطا شد افزود: در سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف، زندانیان استان آموزش و ۹۵۰ گواهی اشتغال صادر شد.

حسینی با اشاره به اینکه پارسال ۹۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول عفو رهبری شدند، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۴۰ نفر از زندانیان این استان به‌جای اینکه پشت دیوارهای بلند زندان باشند از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۱۹ زندانی جرایم غیر عمد مالی با مبلغ بدهی ۹۰ میلیارد تومان با پرداخت ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و وام با مشارکت ستاد دیه و همچنین همیاری مردمان فهیم، خیر و نیک‌اندیش استان بوشهر آزاد شدند.

۱۲۰۰ نفر از خانواده‌های زندانیان بوشهر تحت حمایت قرار گرفتند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر بابیان اینکه هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز سبب شد جشن‌های گلریزان در استان بوشهر از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۱ آغاز شود و تاکنون ۶۰ نفر از زندانیان جرایم عمد استان در قالب این جشن‌ها آزاد شده‌اند و در این راستا شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس ۱۰۰ میلیارد ریال و خیرین ۱۸۰ میلیارد ریال کمک کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141638

مهمترین اخبار ایران و جهان: